کد خبر: 516410
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۲:۲۷:۱۵
| |

رشد 8036 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با 8036 واحد رشد همراه شد.

رشد 8036 واحدی شاخص بورس تهران
کد خبر: 516410
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۲:۲۷:۱۵

اعتمادآنلاین| بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 8036 واحد به رقم یک میلیون و 484 هزار و 714 واحد رسید.

به گزارش فارس، همچنین شاخص کل با معیار هموزن با رشد 2970 واحد به رقم 425 هزار و 546 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 966 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 5.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 751 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 271 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات در فرابورس هم به بیش از 38 هزار و 822 میلیارد تومان رسید. با این حساب ارزش معاملات روزانه در بورس و فرابورس به بیش از 44 هزار میلیارد تومان رسید که رقم بسیار قابل توجهی است البته عمده این معاملات مربوط به اوراق و صندوق‌ها است.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، اما میزان رشد شاخص‌ها زیر یک درصد بوده، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت بورس با معیار وزنی ـ ارزشی فقط 0.54 درصد رشد کرد و این دو شاخص در معیار هموزن 0.7 درصد تقویت شدند.

شاخص آزاد شناور 0.57 درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.52 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.57 درصد افزایش یافت.

نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، شستا، ایران‌خودرو، بانک صادرات و بانک ملت به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش 51 واحدی به رقم 21 هزار و 371 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم در فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 193 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه به بیش از 375 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 3.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 474 هزار فقره معامله و به ارزش قابل توجه 38 هزار و 822 میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، پالایش نفت لاوان و پتروشیمی تندگویان، به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی زاگرس، سنگ‌آهن گهرزمین، فرابورس ایران و آریا ساسول، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس،‌با توجه به اینکه دولت وعده کرده است یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کند این وعده به شرطی محقق خواهد شد که سرمایه‌گذاری حدود 100 میلیارد دلار در سال انجام شود و برای تأمین مالی این سرمایه‌گذاری در کنار منابع بانکی نیاز به منابع تأمین مالی از بازار سرمایه است، زیرا یکی از وظایف بازار سرمایه تأمین مالی برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی و همچنین شرکت‌های دولتی و سایر بازیگران اقتصاد است که می‌توانند با انتشار انواع اوراق به تأمین مالی برای سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

بنابراین دولت باید از بازار سرمایه حمایت کند و از حضور سرمایه‌گذاران خرد در این بازار که به 57 میلیون سرمایه‌گذار رسیده استقبال کند و این سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت تولید هدایت نماید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها