کد خبر: 516431
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۴:۲۸:۴۴
| |

عمر محدودیت و ممنوعیت سرآمده!/ جامعه، آگاه و بیدار و مجهز به ابزارهای اتصال به جریان جهانی اطلاعات است؛ لطفا بیدار شوید!

شما تا کی و کدام‌یک را می‌خواهید فیلتر کنید و ببندید؟ تا کی و کدام‌یک را می‌خواهید محدود سازید و ممنوع کنید؟! فکر می‌کنید، نابودشدنی‌ست؟! زندگی آحاد جامعه، برخلاف سلیقه شما هم که شده چه بخواهید و چه نخواهید، جریان دارد!

عمر محدودیت و ممنوعیت سرآمده!/ جامعه، آگاه و بیدار و مجهز به ابزارهای اتصال به جریان جهانی اطلاعات است؛ لطفا بیدار شوید!
کد خبر: 516431
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۴:۲۸:۴۴

اعتمادآنلاین| زهرا رضازاده، دانش‌آموخته روان‌شناسی و فعال حقوق زنان- "چشم، چشمه جان است و ورودی جهان. در جهان مدرن امروزی "شبکه جهانی اینترنت"، چشمِ چشمه جان زندگی مدرن است و بستن این چشم، نگاه به جهان پیشاروی را کور و کر می‌کند."(مطهرنیا، تابستان 1400)

اما انسان کور و کر هم ضرورتاً برای زیستن و زندگی‌کردن و جنگیدن با هزاران انحصار، تنگنا و کمبود اگر خواسته باشد، روزی به عصای سفیدی و گوشَکِ(سمعک) پیدا و پنهانی مسلح خواهد شد. درست مانند من و شمایی که در جنگ با محدودیت‌ها و پای‌بست‌ها، به عصای سفید و گوشَکی پیدا و پنهان به نام "فیلترشکن" و "پروکسی" مجهز و مسلح شده‌ایم؛ حق انتخابی که برایمان به رسمیت نشناختند و خودمان به هر بهایی که شده، خریده‌ایم.

از حق انتخاب هم که بگذریم، آیا می‌توان منکر بود که در قرن بیست و یکم، اینترنت و فضای مجازی و متعلقاتِ آن، جریان گریزناپذیر و همپایِ زندگی واقعی است؟!

شما تا کی و کدام‌یک را می‌خواهید فیلتر کنید و ببندید؟ تا کی و کدام‌یک را می‌خواهید محدود سازید و ممنوع کنید؟! فکر می‌کنید، نابودشدنی‌ست؟! زندگی آحاد جامعه، برخلاف سلیقه شما هم که شده چه بخواهید و چه نخواهید، جریان دارد! خیال می‌کنید می‌شود از واردات یا دانلود یا خریدِ عصای سفید و گوشک، برای اتصال ما به جریان جهانی محتواها و اطلاعات، جلوگیری کرد؟!

"جالب است. هنوز هم می‌خواهند تجربه کنند. تجربه نوارکاست و ویدئو و ماهواره انگار بس نبود. بسیارخوب، تجربه کنید، اما جامعه بسیار هوشمندتر و سریع‌تر از شما راه دور زدن این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های خنده‌دار را پیدا می‌کند!"(یزدانپرست، عصرایران، تابستان 1400)

جماعتی که به‌زعم خودتان، کور و کَرشان کرده‌اید تا ذهن‌شان بسته شود، زیرک‌تر و زبردستانه‌تر از آنچه شما فکر کنید و سحرخیزانه‌تر از شما در هر صبحی که هنوز از خواب، برنخاسته‌اید، با عصای سفید و گوشک پیدا و پنهان، ساز و برگ خواهد یافت و به چشمه جانش، اجازه خشکیدن نخواهد داد تا ذهنش زنده و باز و بیدار بماند.

و این ساز و برگ، سرانجام روزی به آگاهی جمعی خواهد رسید و به تحول فراگیر منجر خواهد شد؛ اگر بیدار نشوید!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها