کد خبر: 516746
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۵ ۱۰:۲۷:۱۲
| |

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

کشورهای همسایه باید بدانند که اگر نمک خوردند، نمکدان را نشکنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تنش تهران و باکو با بیان اینکه وآذربایجان باید بیش از هر چیز به فکر تداوم همکاری و دوستی‌ها باشد، تصریح کرد که این کشور کاستی‌های رفتار دوستانه را به سرعت جبران کند.

کشورهای همسایه باید بدانند که اگر نمک خوردند، نمکدان را نشکنند
کد خبر: 516746
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۵ ۱۰:۲۷:۱۲

اعتمادآنلاین| عباس مقتدایی خوراسگانی نماینده اصفهان در مجلس درباره کمک‌های ایران به آذربایجان در موضوع قره باغ و تنش ایجاد شده بین تهران و باکو اظهار داشت: آذربایجان کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران است و سیاست اصولی و مبنای ما همکاری با کشورهای همسایه است. البته کشورهای همسایه باید بدانند که اگر نمک خوردند، نمکدان را نشکنند این را نیز به طور واضح و شفاف به کشور آذربایجان گوشزد می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، وی افزود: کشور آذربایجان در غرب آسیا و در کنار کشور و قدرت نوظهوری به نام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد بنابراین جمهوری آذربایجان باید بیش از هر چیز به فکر تداوم همکاری و دوستی‌ها باشد؛ ما نیز این مشی همکاری و دوستی را ادامه می‌دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: ما کشورهای همسایه را به عنوان کشورهایی که می‌تواند حافظ صلح و دوستی باشند در نظر گرفته‌ایم اما اگر خدای ناکرده آن‌ها از این مسیر خارج شوند این را نوعی خسران برای همه منطقه می‌دانیم. جمهوری آذربایجان باید بداند که ایران کشوری دارای اقتدار و قدرتمند با مرزهای طولانی است؛ آینده مناسبات نباید با اقدامات شتابزده و یا خارج از نزاکت‌های رفتاری بین‌المللی دستخوش تغییر شود از این رو امیدواریم جمهوری آذربایجان کاستی‌های رفتار دوستانه را به سرعت جبران کند.

وی با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره مسئله تنش میان ایران و جمهوری باکو تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی تلاش خواهد کرد که بالاترین حد حوزه نظارت و اگر لازم باشد تقنین را انجام دهد؛ از این جهت همکاری میان مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه و وزارت امور خارجه در بالاترین سطح وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها