«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

آیا مقاومت فلسطین سیاست همه یا هیچ را در پیش گرفته است؟

گروه‌های مبارز فلسطینی در غزه از چند روز پیش به طرف مصری به عنوان میانجی خبر داده‌اند یا اسرائیل پیش‌شرط‌های آنها را می‌پذیرد یا اوضاع به حالت درگیری و تنش بازخواهد گشت.

آیا مقاومت فلسطین سیاست همه یا هیچ را در پیش گرفته است؟
کد خبر: 516813
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عماد حسینی- گروه‌های مبارز فلسطینی در غزه از چند روز پیش به طرف مصری به عنوان میانجی خبر داده‌اند یا اسرائیل پیش‌شرط‌های آنها را می‌پذیرد یا اوضاع به حالت درگیری و تنش بازخواهد گشت.

وقتی حدود 2 ماه پیش روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع آگاه در مقاومت خبر داد، مقاومت غزه از طریق میانجی مصری به طرف اسرائیلی هشدار داده‌ است در صورت به بن‌بست رسیدن مذاکرات مربوط به مبادله اسرا باید منتظر از سر گرفتن تظاهرات بازگشت در طول مناطق مرزی نوار غزه با بقیه خاک فلسطین باشد، همه تحلیلگران از وقوع درگیری شدید دیگری بین اسرائیل و نوار غزه سخن گفتند.

با این حال یک اتفاق غیرمنتظره که به دست شماری از مبارزان فلسطینی رقم خورد احتمالاً محاسبات هر 2 طرف ماجرا را دچار اختلال کرده است.

فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی اسرائیل باعث شد روند مذاکرات غیرمستقیم برای مبادله اسرا ناخواسته در یک انجماد فرو رود و هر 2 طرف خودخواسته پرونده مبادله اسرا را تا روشن شدن سرنوشت این ماجرا به حال تعلیق درآورند.

اکنون بعد از مشخص شدن سرنوشت این مبارزان، حماس در مقام طرف اصلی مذاکره‌کننده این پرونده نام 6 مبارز را هم به لیست افرادی که اسرائیل باید آزادشان کند افزوده است، حال آنکه اسرائیل اخیراً اعلام کرده است بیش از یک هزار اسیر فلسطینی را آزاد نخواهد کرد و نه تنها این 6 نفر بلکه قصد دارد شمار قابل توجهی از اسرای سرشناس را نیز از لیست حماس کم کند.

این بن‌بست بزرگ آن هم در شرایطی که مصری‌ها به دنبال راه انداختن قطار متوقف‌شده مذاکرات هستند، احتمالاً روند مذاکرات را به مدت قابل توجهی به کما خواهد برد، گرچه گفته می‌شود کمک‌های مالی قطری‌ها در حکم شتاب‌دهنده این مذاکرات عمل می‌کند، اما ظاهراً در شرایط فعلی هر 2 طرف رویکرد همه یا هیچ را برگزیده‌اند، مگر آنکه طی دوره پیش رو در سایه سفر رهبران حماس به قاهره پارامتر جدیدی به این مذاکرات وارد شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها