ادامه خاموشی لبنان در روزهای آینده

لبنان در پی کمبود سوخت و توقف فعالیت دو نیروگاه برق بزرگ این کشور روز شنبه به خاموشی فرو رفت و این خاموشی در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

ادامه خاموشی لبنان در روزهای آینده
کد خبر: 517045
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۰۷:۴۵:۴۱

اعتمادآنلاین| یک مقام دولتی لبنان به رویترز گفت: در پی کمبود سوخت که باعث شد دو نیروگاه بزرگ این کشور فعالیتشان را متوقف کنند، این کشور برقی که به طور مرکزی تولید شود ندارد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: شبکه برق لبنان در ظهر روز شنبه به طور کامل متوقف شد و بعید است تا دوشنبه یا چند روز دیگر کار کند.

شرکت برق دولتی لبنان در بیانیه ای تایید کرد که تاسیسات ترمو الکتریک در نیروگاه زهرانی متوقف شده است. فعالیت تاسیسات دیر عمار هم روز جمعه متوقف شد. تعطیلی دو نیروگاه تاثیر مستقیمی بر ثبات شبکه برق داشته و باعث قطعی کامل شده و ازسرگیری فعالیت آنها در این فاصله ممکن نیست.

این مقام لبنانی گفت: شرکت برق دولتی تلاش می کند از ذخایر نفت کوره ارتش برای اداره موقتی نیروگاهها استفاده کند اما این اتفاق به این زودی نخواهد افتاد.

بر اساس گزارش رویترز، بسیاری از مردم لبنان از ژنراتورهای خصوصی که با دیزل کار می کنند، استفاده می کنند اما عرضه دیزل هم دچار کمبود است. بحران اقتصادی لبنان را فلج کرده و تامین سوخت وارداتی را با مشکل روبرو کرده است. ارزش ارز لبنان از سال 2019 به میزان 90 درصد سقوط کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها