کد خبر: 517048
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۰۸:۰۱:۰۰
| |

اعزام تیرانداز طلایی المپیک بدون اردو و مربی به لهستان

در حالی که مسابقات تیراندازی جام ریاست فدراسیون جهانی از 12 آبان در لهستان استارت خواهد خورد اما هنوز تکلیف سرمربیان ملی و اردوها مشخص نیست. جواد فروغی تنها نماینده ایران در این مسابقات خواهد بود که اکنون روند پیگیری تمریناتش هم معلوم نیست.

اعزام تیرانداز طلایی المپیک بدون اردو و مربی به لهستان
کد خبر: 517048
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۰۸:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی تیراندازی 25 روز دیگر در لهستان آغاز می‌شود اما هنوز تکلیف اردوها و مربی جواد فروغی نماینده ایران در این مسابقات مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، البته بیش از دو ماه است که با پایان المپیک 2020 توکیو در این دو رشته هیچ مسابقه ای هم انجام نشده است. حتی تیراندازان در مسابقات سلاح های بادی آسیا قزاقستان (شهریور) و قهرمانی جوانان جهان پرو (مهر) نیز غیبت داشتند.

قطعا اصلی ترین دلیل این تعطیلی‌ها و غیبت‌ها بلاتکلیفی فدراسیون است. فدراسیون تیراندازی اکنون به سرپرستی علی دادگر اداره می شود. علی دادگر بعد از پایان دوره 4 ساله ریاستش در این فدراسیون (21 تیر 1400) از سوی وزارت ورزش به عنوان سرپرست انتخاب شد. او حتی در ثبت نام اولیه کاندیداهای این فدراسیون نام نویسی کرد که البته وزارت ورزش اعلام کرد با ابلاغ اساسنامه جدید باید مجددا ثبت نام ها انجام شود و زمان نام نویسی جدید از 6 مهر آغاز شده است.

به نظر می‌رسد این بلاتکلیفی و تعطیلی ها تنها در دو رشته مهم و المپیکی تفنگ و تپانچه رخ می دهد و مسئولان فعلی این رشته سرگرم برگزاری مسابقات آزاد و لیگ اهداف پروازی هستند. رشته ای که در این سالها با همه توجه ها و هزینه ها راه به جایی نبرده است و حتی لیگ آن در سطح بالایی هم برگزار نمی شود. به هر حال بعد از المپیک که اردوها و مسابقات دو رشته تفنگ و تپانچه تعطیل بود در این رشته چند دوره مسابقه آزاد و لیگ برگزار شد. شاید یکی از دلایل توجه به این رشته حضور پسر دادگر در این رشته باشد.

جدا از مسابقات جام ریاست لهستان زمان زیادی هم تا بازی های آسیایی 2022 باقی نمانده است اما با این حال تیراندازان این رشته بدون رقابت و تمرین خانه نشین هستند. جواد فروغی در المپیک این رشته را صاحب مدال کرد اما نباید در باد این مدال خوابید و باید مسئولان تیراندازی بیش از گذشته برای موفقیت ورزشکاران تلاش کنند.

زمانی می توان از تیراندازی انتظار مدال داشت که اردوهای مستمر و با برنامه ای پیش روی ورزشکاران باشد و تا وقتی که اردوهای این رشته مقطعی و درست قبل از مسابقات مهم بر پا شود نمی توان انتظار بیشتری داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها