کد خبر: 517093
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

استعداد ریاضی کمک می‌کند که افراد در ورزش حرفه‌ای موفق‌تر شوند؟

مطالعه‌ای که به تازگی انجام شد نشان داد خوب بودن در ریاضی می‌تواند بر موفقیت در رشته‌های ورزشی به خصوص تنیس موثر باشد. این مطالعه از آنجا شکل گرفت که بیشتر بازیکنان تنیس گفتند به ریاضی علاقه دارند.

استعداد ریاضی کمک می‌کند که افراد در ورزش حرفه‌ای موفق‌تر شوند؟
کد خبر: 517093
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- اما رادوکانو (Emma Raducanu) در مصاحبه‌ای پس از پیروزی در مسابقات تنیس اوپن آمریکا بیان کرد که درس مورد علاقه‌اش در مدرسه ریاضی بوده است. رادوکانو گفت که او عاشق اعداد است و از حل کردن مساله لذت می‌برد. این بازیکن تنیس توضیح داد که عاشق حل معادله‌های ریاضی است و این کار برای او هیجان‌انگیز است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «The Conversation»، علاقه به ریاضی در بازیکن زن دیگری در رشته تنیس نیز دیده شده است. ویرجینیا وید (Virginia Wade) نیز شیفته ریاضی است و در سال 1966 مدرک ریاضی خود را از دانشگاه ساسکس گرفته است. این شنیده‌ها ممکن است باعث پیدایش این پرسش شود که آیا توان حل محاسبات بر توانایی فرد در ورزش حرفه‌ای به ویژه تنیس تاثیر دارد؟

ورزش و ریاضی فعالیت‌های بسیار متفاوتی هستند، اما در برخی از جنبه‌ها موفقیت در ریاضی به موفقیت در دیگر زمینه‌ها نیز کمک می‌کند. حال بیایید مهارت‌های دشواری را که ممکن است هم با ریاضی و هم با تنیس در ارتباط باشد بررسی کنیم. مهارت‌های دشواری از جمله تخصص‌های فنی، فیزیکی یا علمی. ما در این مورد خاص می‌توانیم به اینکه یک ریاضیدان (یا فیزیکدان) زاویه خوب را در بازی می‌فهمد یا می‌تواند دریابد که چرخش چگونه بر حرکت توپ تاثیر می‌گذارد فکر کنیم.

محاسبه زاویه و نحوه چرخش توپ در تنیس با چیزی که بازیکنان در زمین در برابر توپی که با سرعت صد مایل در ساعت به سمت‌شان می‌آید انجام می‌دهند متفاوت است.

قطعاً جنبه‌های جالبی در یک بازی تنیس وجود دارد که ریاضیدانان مشتاق‌اند به مطالعه آنها بپردازند. اینکه بازیکنان دریابند چرخش توپ در شرایط مختلف چه تاثیری دارد مهم است. به هر حال کاری که ریاضیدانان و تنیس‌بازها انجام می‌دهد بسیار متفاوت است و پیدا کردن نقطه مشترک کار آنها دشوار است. شاید نکته‌ای که در هر 2 گروه مشترک است ویژگی‌های شخصیتی آنان از جمله خلاقیت، ارتباطات، قدرت رهبری و تفکر باشد که در موفقیت فرد نقش عمده دارند.

حل مساله

قدرت حل مساله در بیشتر مهارت‌ها نقش دارد. حل مساله را می‌توان نقطه اشتراک بین تنیس و ریاضی به شمار آورد. ریاضی مجموعه‌ای از مسائل است که ریاضیدانان سعی در حل آن دارند و این امر به کمک قدرت حل و تحلیل مسائل در زندگی تحقق می‌یابد. حل مساله در تنیس موضوعی جالب است و بیشتر بازیکنان در مصاحبه‌های خود به تلاش برای حل مشکل یا معمایی که حریف در بازی ایجاد کرده اشاره کرده‌اند. این تنها مختص تنیس نیست. تقریباً همه ورزش‌ها دارای ابعادی برای حل مساله هستند؛ مثلاً در ورزش‌های رزمی یا راگبی ما با حل مساله روبه‌رو هستیم.

مقاومت

مقاومت در ریاضی را می‌توانیم چنین تعریف کنیم که کودکان با وجود مشکلاتی که در ریاضی دارند باز هم به یادگیری ادامه می‌دهند. ما تقریباً در هر سطحی از ریاضی با مشکلی روبه‌رو می‌شویم که حل کردن آن دشوار است. توانایی مقاومت و آزمایش روش‌های جدید و تسلیم نشدن از جمله نکاتی است که برای اینکه ریاضیدان موفقی شویم باید در نظر بگیریم. در ورزش تنیس هم همین‌طور است. ورزشکاران ممکن است بارها شکست بخورند و انتقاداتی به بازی‌شان وارد شود اما در برابر مشکلات مقاومت می‌کنند.

تحقیقات پیشین نشان می‌داد که موفقیت اولیه در ریاضی و فعالیت‌های فیزیکی در سنین پایین به هم مرتبط‌‌ است. حال شواهد نشان می‌دهد که قدرت حل مساله و انعطاف‌پذیری برای کسب موفقیت در سطوح بالای ریاضی و همین‌طور ورزش حرفه‌ای ضروری است. این رابطه با افزایش سن نیز ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها