کد خبر: 517183
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

سید افضل موسوی، عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

کروبی هرگز برانداز نبود و نیست/ منتقدان امروز گفته‌های کروبی به دنبال براندازی هستند

سید افضل موسوی تاکید دارد که نگاه مهدی کروبی به مقوله اهمیت حفظ نظام و اصلاح مواردی در آن ناشی از تجربه سیاسی اوست نه تلقین چهره‌هایی همچون دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی.

کروبی هرگز برانداز نبود و نیست/ منتقدان امروز گفته‌های کروبی به دنبال براندازی هستند
کد خبر: 517183
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از حدود 11 سال، مهدی کروبی در مراسم عزاداری ایام ماه صفر در منزل غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی حاضر شد و سخنرانی کرد. بیان موضوع «اصل نظام محفوظ بماند و ان‌شاءلله عیوب و نواقصش برطرف شود» از زبان کروبی در این سخنرانی با واکنش‌های زیادی مواجه شده است. در این بین نوک پیکان برخی انتقادها به سمت غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، است به طوری که فرضیه‌ای درباره اینکه این مواضع کروبی تحت تاثیر کرباسچی است طرح می‌شود.

سید افضل موسوی، عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی ایران، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین درباره این موضوع گفت: قبول داشتن اصل نظام غیر از انتقاد داشتن است و زمانی که به حرفی توجه می‌کنیم نباید به گوینده آن نگاه کنیم کمااینکه حضرت امیر (ع) می‌فرمایند: باید به اصل یک حرف توجه و دقت کنیم نه به گوینده.

او ادامه داد: اصل حرف آقای کروبی درست است؛ آقای کروبی دانشمند سیاسی است که از ابتدای نوجوانی و جوانی در کار سیاسی بوده، زندان کشیده و در رژیم سابق با برخورد مواجه شده و در جمهوری اسلامی تا ریاست مجلس بالا رفته، بنابراین ایشان نمی‌خواهد و نمی‌تواند از نظام جدا باشد.

موسوی در این‌ باره تاکید کرد: آقای کروبی هرگز خود را از نظام جدا ندانسته و مثل همه ما در پیشرفت‌ها و نواقص نظام خود را شریک می‌داند.

او با رد ادعاهایی درباره تاثیرگذاری کرباسچی بر کروبی توضیح داد: عده‌ای به دنبال براندازی نظام هستند و داستان دیگری را دنبال می‌کنند چراکه آقایان کروبی و کرباسچی هرگز برانداز نبوده و نیستند و به همین دلیل از مواضع ایشان انتقاد می‌کنند.

موسوی با تاکید بر این نکته که «کسانی که امروز منتقد گفته‌های کروبی هستند به دنبال براندازی هستند» افزود: مگر آقای کروبی تازه گفته است که اصل نظام با اعمال مواردی باید اصلاح شود، سال‌هاست که این حرف‌ها را می‌زند و حرف تازه‌ای در منزل کرباسچی نبوده و نیست که بگوییم با القا و تلقین کرباسچی بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پایان گفت: آقای کروبی با 80 سال سن و بالغ بر 40 سال فعالیت سیاسی تحت تاثیر کسی صحبت نمی‌کند.

چکیده گفت‌وگو با سید افضل موسوی

-قبول داشتن اصل نظام غیر از انتقاد داشتن است

-آقای کروبی نمی‌خواهد و نمی‌تواند از نظام جدا باشد

-آقای کروبی در پیشرفت‌ها و نواقص نظام خود را شریک می‌داند

-آقای کروبی حرف تازه‌ای در منزل کرباسچی نزده و سال‌هاست که این حرف‌ها را می‌زند

-آقای کروبی با 80 سال سن و بالغ بر 40 سال فعالیت سیاسی تحت تاثیر کسی صحبت نمی‌کند

-مشی سیاسی کروبی ناشی از چهار دهه تجربه است نه تلقین کرباسچی و کارگزاران سازندگی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها