کد خبر: 517677
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۲۰:۰۷:۰۰
| |

شرکت گازپروم روسیه از ذخایرش استفاده می‌کند

وزیر خارجه روسیه گفت: شرکت گازپروم روسیه به منظور ثبات‌بخشی به بازار گاز، شروع به آزادسازی گاز از ذخایر استراتژیک خود کرده است.

شرکت گازپروم روسیه از ذخایرش استفاده می‌کند
کد خبر: 517677
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۲۰:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه به بی بی سی گفت: شرکت گازپروم روسیه به منظور ثبات بخشی به بازار گاز، شروع به آزادسازی گاز از ذخایر استراتژیک خود کرده است.

به گزارش فارس، وی افزود:‌ به نفع ما نیست که شرایط را بدتر کنیم.

برخی از تحلیلگران و اعضای پارلمان اروپا اعلام کرده‌اند روسیه در هفته‌های اخیر عمداً از عرضه گاز به بازار اروپا خودداری کرده و سبب تشدید بحران گاز و بالا رفتن قیمت ها شده است، که احتمالا این اقدام با هدف نهایی فشار وارد کردن به اتحادیه اروپا برای اعتراف به نیاز به خط لوله نورد استریم 2 به منظور جلوگیری از بحران شدیدتر زمان زمستان بوده است.

گزارش شده است که بیش از 40 نماینده پارلمان اروپا از همه گروه‌های سیاسی از کمیسیون اروپا خواسته‌اند تا درباره تحقیقاتی در مورد دستکاری بازار از سوی گازپروم که می‌تواند دلیل افزایش قیمت گاز در اروپا به رقمی بی سابقه باشد، انجام دهد.

ریابکوف به رویترز گفت: ‌ما از امنیت انرژی اروپا حمایت می کنیم، ما می خواهیم به صورت مشترک کار کنیم، در واقع، گازپروم برای ثبات بخشی به بازار شروع به استفاده از ذخایر خود کرده است.‌

وی افزود: ‌ما عمدا بی سر و صدا و هوشیارانه به سمت ثبات کار می کنیم، به نفع ما نیست وضعیت موجود را بدتر کنیم.‌

خبرگزاری اینترفکس روز دوشنبه گزارش داد، پس از آنکه قیمت گاز در اروپا در هفته گذشته به رقمی بی سابق در رسید، هایداچ، تاسیسات ذخیره سازی در اتریش که توسط گازپروم استفاده می شود، به جای تزریق گاز به آزادسازی گاز پرداخت.

پس از اینکه قیمت گاز در چهارشنبه گذشته رکورد زد، پوتین پیشنهاد کرد گازپروم می تواند گاز بیشتری برای مشتریان اروپایی خود بفرستند، این صحبت ها قیمت گاز در اروپا و انگلیس را مقداری کاهش داد.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی به فایننشال تایمز گفت برآورد این سازمان این است که روسیه می تواند صادرات اروپایی خود را در پیک زمستانی تا 15 درصد افزایش دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها