ولادیمیر پوتین:

صعود قیمت هر بشکه نفت به 100 دلار امکان پذیر است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که قیمت نفت به 100 دلار در هر بشکه افزایش می‌یابد. پوتین گفت: کاملا محتمل است که قیمت نفت به 100 دلار در بشکه برسد. ما و شرکایمان در اوپک پلاس تمام تلاش خود را برای تثبیت بازار انجام می‌دهیم.

صعود قیمت هر بشکه نفت به 100 دلار امکان پذیر است
کد خبر: 517709
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۰۹:۰۶:۵۸

اعتمادآنلاین| با بازگشایی اقتصاد‌ها پس از همه گیری، تقاضا برای انرژی به شدت افزایش یافته و قیمت نفت، گاز و زغال سنگ را افزایش داده و منجر به افزایش فشار‌های تورمی و تضعیف تلاش‌ها برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی آلاینده در مبارزه با گرمایش جهانی شده است. انجام داده است.

به گزارش ایسنا چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین تولید کننده گاز‌های گلخانه‌ای در جهان، تولید و واردات زغال سنگ را در واکنش به افزایش بی سابقه قیمت زغال سنگ داخلی افزایش داده است و نیروگاه‌های این کشور برای حفظ روشنایی خانه‌ها و کارخانه‌ها تلاش می‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند.

کمبود انرژی به درخواست آژانس بین المللی انرژی در روز چهارشنبه، سرمایه گذاری در منابع تجدیدپذیر برای حفظ ثبات بازار و مقابله با تغییرات آب و هوایی سه برابر شد.

کمبود گاز در اروپا روسیه را که یک سوم نیاز گاز منطقه را افزایش می‌دهد، در کانون توجه قرار داده است و سیاستمداران اروپایی مسکو را به دلیل عدم تامین گاز کافی متهم می‌کنند.

پوتین در یک کنفرانس انرژی در مسکو گفت که بازار گاز به ویژه در اروپا متعادل یا قابل پیش بینی نیست، اما روسیه تعهدات قراردادی خود را برای تامین نیاز‌های مشتریان خود انجام می‌دهد و آماده افزایش عرضه در صورت درخواست آن‌ها است. رئیس جمهور روسیه اتهامات مربوط به استفاده روسیه از انرژی به عنوان سلاح را رد کرد و گفت که این مذاکرات دارای انگیزه سیاسی بوده و هیچ مبنایی ندارد.

روسیه و اروپا بر سر خط لوله جدید جریان 2 که گاز روسیه را مستقیماً به آلمان منتقل می‌کند، اختلاف نظر دارند. ساخت خط لوله به پایان رسیده است، اما در میان مخالفت ایالات متحده و برخی از کشور‌های اروپایی، که نگران وابستگی بیشتر اروپا به روسیه هستند و منتظر مجوز برای شروع عرضه گاز هستند.

برخی از سیاستمداران اروپایی می‌گویند مسکو از بحران سوخت به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کند. اتهامی که روسیه بار‌ها آن را رد کرده است.

گاززدایی در اروپا

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه اقداماتی را که اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران انرژی انجام خواهد داد، از جمله بررسی خرید‌های مشترک گاز اعلام کرد. کشور‌های اتحادیه اروپا در 26 اکتبر نشستی ویژه برای بحث در مورد افزایش قیمت انرژی برگزار می‌کنند.

کادری سیمپسون، رئیس سیاست انرژی اتحادیه اروپا می‌گوید: "تن‌ها راه جداسازی گاز از برق، قطع استفاده از آن برای تولید برق است. " اتحادیه اروپا هدف بلند مدت خود را جایگزینی سوخت‌های فسیلی با انرژی‌های تجدیدپذیر دارد.

آژانس بین المللی انرژی می‌گوید جهان باید 4 تریلیون دلار در انرژی پاک و زیرساخت‌ها تا سال 2030 سرمایه گذاری کند، سه برابر سطح کنونی سرمایه گذاری، برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و محدود کردن گرمایش زمین به یک؛ و تا سال 2050 به نصف درجه برسید، این هدفی است که در توافقنامه آب و هوایی پاریس در سال 2015 تعیین شده است.

افزایش قیمت در زمستان

شکست تجدیدپذیر‌ها در پر کردن شکاف عرضه در میان تقاضای فزاینده، منجر به افزایش شدید قیمت نفت و گاز شده است. اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2021 را کاهش داد، اما گفت افزایش قیمت گاز به این معناست که مصرف کنندگان به نفت روی خواهند آورد.

قیمت پایه بازار جهانی نفت هفته گذشته نزدیک به 84 دلار معامله شد که بالاترین قیمت در بیش از سه سال گذشته است. قیمت پایه گاز اروپایی امسال بیش از 350 درصد افزایش یافته و به بیش از 31 دلار در هر میلی متر بشکه رسیده است، اگرچه هفته گذشته به زیر 52 دلار کاهش یافته است.

سیتی بانک پیش بینی خود را برای قیمت پایه گاز اروپایی و آسیایی در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی حدود 3 دلار افزایش داد و گفت که قیمت‌های فعلی بسیار بالاتر از آن چیزی است که اساساً توجیه می‌شود و اگر بی ثبات بمانند، ممکن است سردتر شود. صعود به 100 دلار در mmBtu یا بالاتر.

پوتین روز چهارشنبه گفت: کاملا محتمل است که قیمت نفت به 100 دلار در بشکه برسد. ما و شرکایمان در اوپک پلاس تمام تلاش خود را برای تثبیت بازار انجام می‌دهیم.

به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، هشدار می‌دهد که گرمایش خانه‌های آمریکایی در زمستان امسال گران‌تر خواهد بود، ایالات متحده نیز احتمالاً با عواقب افزایش هزینه‌های انرژی روبرو خواهد شد.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند که کاخ سفید در روز‌های اخیر با تولیدکنندگان نفت و گاز آمریکا درباره کمک به کاهش هزینه‌های سوخت صحبت کرده است. دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال مذاکره داخلی برای افزایش هزینه سوخت است.

طبق اعلام انجمن خودرو‌های آمریکا، متوسط ​​قیمت خرده فروشی یک گالن بنزین به 23.29 دلار افزایش یافته است.

اپراتور‌های سیستم شبکه انتقال گاز اروپا (ENTSOG)، که امنیت عرضه را زیر نظر دارد، گفتند که زمستان سرد در اروپا نیاز به افزایش واردات گاز در حدود 5 تا 10 درصد نسبت به حداکثر سطح قبلی دارد.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا کادری سیمپسون گفت: "ما در مورد احتمال عرضه بیشتر در بازار با شرکای تجاری خود در تماس بوده ایم. کمیسیون انتظار دارد قیمت‌ها تا آوریل 2022 بالا باقی بماند.

در چین، ذغال سنگ داغ ژنگژو برای تحویل در ژانویه به رکورد 1640 یوان (254.54 دلار) در تن رسید که بیش از 190 درصد از ابتدای سال افزایش داشت. دولت‌های محلی در شانشی و مغولستان داخلی به حدود 200 معدن دستور افزایش تولید دادند، اما باران باعث جاری شدن سیل در 60 معدن در شانشی شد. واردات زغال سنگ چین در ماه سپتامبر 76 درصد افزایش یافت.

به گزارش رویترز، چین اعلام کرده است که به نیروگاه‌ها اجازه می‌دهد تا مشتریان تجاری خود را بر اساس قیمت بازار به منظور رفع کمبود برق از مشتریان خود هزینه بگیرند. این برخلاف سیاست قبلی است که به صنعت اجازه می‌دهد از قرارداد‌های برق قیمت ثابت استفاده کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها