معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت اعلام کرد:

لوازم خانگی، صدرنشین قاچاق/بیشترین تخلفات کشف شده در حوزه مواد پروتئینی، نان، شکر، و مواد غذایی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران گفت که بیشترین کالای قاچاق کشف شده در نیمه اول امسال، لوازم خانگی، انواع لاستیک خودرو و لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.

لوازم خانگی، صدرنشین قاچاق/بیشترین تخلفات کشف شده در حوزه مواد پروتئینی، نان، شکر، و مواد غذایی
کد خبر: 517745
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۰:۲۷:۴۱

اعتمادآنلاین| سعید محمدی پور، درباره کشف کالای قاچاق در شش ماهه اول امسال، تصریح کرد: در این مدت، 35 هزار و 904 بازرسی با تشکیل 274 پرونده به ارزش ریالی بیش از 700 میلیارد تومان تشکیل شده که از نظر تعداد بازرسی 9 درصد نسبت به شش ماهه اول سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا به گفته وی، بیشترین کالای قاچاق کشف شده، لوازم خانگی، انواع لاستیک خودرو، لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.

محمدی پور در ادامه با اشاره به انجام 466 هزار و 111 بازرسی در نیمه اول امسال، اظهار کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها، 40 هزار و 28 پرونده به ارزش بیش از 1200 میلیارد تومان تشکیل شده است. این تعداد بازرسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 31 درصد و از نظر تعداد پرونده‌ها 21 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، بیشترین تخلفات کشف شده در بازرسی‌ها در حوزه مواد پروتئینی، نان، شکر، و مواد غذایی بوده است.

گرانفروشی در صدر شکایات

معاون نظارت و بازرسی همچنین از دریافت و بررسی 22 هزار و 107 مورد شکایت از طریق تلفن یا به صورت حضوری در سازمان صمت استان تهران طی نیمه اول امسال خبر داد و گفت: در این مدت 29 هزار و 897 مورد گشت مشترک انجام شده که منجر به تشکیل 5176 پرونده به ارزش ریالی بیش از 200 میلیارد تومان شده است.

به گفته وی بیشترین شکایات 124 درخصوص گرانفروشی، تقلب و نبودن برچسب قیمت بوده است.

گفتنی است که واردات لوازم خانگی از سال 1397 به کشور ممنوع است، اما مشاهدات میدانی حاکی از وفور کالای قاچاق در بازار است و مقامات مسئول، از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نیز در این رابطه اظهار نظر نکرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها