رویترز:

آمریکا واکسن های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت را از مسافران می پذیرد

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، براساس بیانیه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، آمریکا ورود مسافرانی که انواع واکسن‌های مورد تائید سازمان غذا و داروی آمریکا و سازمان جهانی بهداشت را دریافت کرده اند، می پذیرد.

آمریکا واکسن های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت را از مسافران می پذیرد
کد خبر: 518013
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۱:۲۸:۴۲

اعتمادآنلاین| مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده (CDC) جمعه اعلام کرد که انواع دزهای واکسن کرونا را از مسافران بین المللی می پذیرد و این امر به مسافران کانادایی و دیگر مناطق کمک می کند به آسانی وارد خاک آمریکا شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری همچنین اعلام کرد که هرگونه واکسن مورد تائید آمریکا و سازمان جهانی بهداشت را می پذیرد. سخنگوی این نهاد فدرال گفت: «در حالیکه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری استفاده انواع واکسن را در دز نخست توصیه نکرده، ما می دانیم که این امر به طور فزاینده ای در سایر کشورها متداول است».

کاخ سفید هم دیروز جمعه اعلام کرد که شرایط جدید واکسن برای اتباع خارجی که به ایالات متحده سفر می کنند از 8 نوامبر (18 آبان) برای مسافرانی که از مرز زمینی و هوایی وارد می شوند، آغاز می شود.

«برایان هیگینز» نماینده دموکرات نیویورک که مرز طولانی با کانادا دارد دیروز جمعه و پیش از اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری از این نهاد خواسته بود که انواع دزهای تزریقی واکسن را قبول کند و خاطرنشان کرد: «نزدیک به چهار میلیون کانادایی معادل 10 درصد کل جمعیت این کشور، دزهای واکسن های مبتنی بر فناوری "آر.ان.ای پیام رسان" (mRNA) موجود از جمله آسترازنکا را دریافت کرده اند».

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری اواخر دیروز جمعه در پی اعلام این تصمیم خاطرنشان کرد که واکسن های مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و همچنین واکسن های مجاز سازمان جهانی بهداشت برای ورود به ایالات متحده از جمله واکسن آسترازنکا پذیرفته می شوند.

این نهاد همچنین تاکید کرده است افرادی که ترکیبی از دو دز تاییدی یا مجاز سازمان غذا و داروی آمریکا و سازمان جهانی بهداشت را دریافت کرده اند، کاملا واکسینه شده در نظر گرفته می شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها