اگر تحریم‌ها رفع نشود، دلار 284 هزار تومان می‌شود؟+ جزییات

هنوز مسئولان سازمان برنامه و بودجه نسبت به این ادعای مطرح شده در فضای مجازی واکنشی نشان نداده‌اند.

اگر تحریم‌ها رفع نشود، دلار 284 هزار تومان می‌شود؟+ جزییات
کد خبر: 518036
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۲:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اخیری تصویری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن ادعا شده سازمان برنامه و بودجه سناریو‌های وضعیت اقتصادی کشور در شرایط لغو تحریم و یا ادامه تحریم‌ها را بررسی و منتشر کرده است.

به گزارش آفتاب نیوز، در این جدول که با عنوان "برآورد متغیر‌های اصلی اقتصاد ایران و منابع و مصارف اقتصادی بودجه عمومی دولت با استفاده از مدل برنامه‌ریزی مالی (FP) " منتشر شده، دو سناریو برای شرایط اقتصادی کشور در آینده پیش‌بینی شده است؛ سناریوی اول، لغو تحریم‌ها و سناریوی دوم ادامه تحریم ها.

در این جدول که به سازمان برنامه و بودجه نسبت داده شده است، ادعا شده که نرخ دلار در سال 1406 در صورت ادامه تحریم‌ها علیه ایران به 284 هزار تومان و در صورت لغو تحریم به 55 هزار تومان خواهد رسید.

ی

مطابق با این جدول در سناریوی اول، در صورتی که تحریم‌ها علیه ایران لغو شوند و ایران بتواند روزنامه 2٫5 میلیون بشکه نفت در روز بفروشد، قیمت دلار در سال بعد 18 هزار تومان و در پایان دولت رئیسی 35 هزار تومان خواهد شد. در این سناریو قیمت دلار در سال 1406، 55 هزار تومان پیش‌بینی شده است.

در سناریوی دوم و در صورت تداوم تحریم‌ها و فروش 800 هزار بشکه نفت در روز، دلار در سال بعد 35 هزار تومان و در پایان دولت رئیسی، 110 هزار تومان و در سال 1406، 284 هزار تومان خواهد شد.

در این جدول، نرخ رشد اقتصادی و تورم نیز آمده است. در این جدول پیش‌بینی شده که نرخ تورم در صورت ادامه تحریم‌ها به 65 درصد خواهد رسید.

هنوز مسئولان سازمان برنامه و بودجه نسبت به این ادعای مطرح شده در فضای مجازی واکنشی نشان نداده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها