کد خبر: 518076
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۴:۵۶:۲۶
| |

عضو کمیته علمی مبارزه با کرونای شهر تهران:

پیک ششم قابل پیش بینی نیست/ کاهش بیماران مبتلا به قارچ سیاه

عضو کمیته علمی مبارزه با کرونای شهر تهران از کاهش بیماران مبتلا به قارچ سیاه خبر داد و گفت: کار تیمی متخصصان بر روی این بیماران در مراکز خاص درمانی موجب شده تا تعداد مبتلایان به قارچ سیاه کاهش یابد.

پیک ششم قابل پیش بینی نیست/ کاهش بیماران مبتلا به قارچ سیاه
کد خبر: 518076
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۴:۵۶:۲۶

اعتمادآنلاین| نادر توکلی معاون درمان ستاد مبارزه با کرونای استان تهران در برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران با تاکید بر اینکه هنوز در شیب نزولی موج پنجم کرونا قرار داریم گفت: وضعیت هنوز از نظر ابتلاء عادی نشده چون کماکان در شهر تهران حدود 4 هزار و 270 بیمار بستری کرونایی داریم.

به گزارش فارس وی افزود: با توجه به اینکه تعداد بیماران بهبود یافته و ترخیصی زیاد است حدود 800 بیمار به صورت روزانه در بیمارستان‌های تهران بستری می‌شوند.

پیک ششم قابل پیش بینی نیست

توکلی در پاسخ به اینکه آیا به پیک ششم کرونا نزدیک می شویم؟ گفت: اتفاقی که در کشور روی داد، ادغام پیک‌های چهارم و پنجم بواسطه ورود سویه جدیدی از کرونا بود اگرچه هنوز گزارشی مبنی بر اینکه سویه جدیدی در کشور وارد شده، نداریم و وضعیت همچنان عادی نشده است. متاسفانه تعداد بالایی از بستری‌ها، افرادی هستند که واکسینه نشده بودند و پیام آن این است که نقش واکسن در کاهش آمار بیماران بدحال و فوتی‌ها بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به کاهش خفیف و هفتگی ورودی بیمارستان‌ها گفت: پیک بعدی قابل پیش بینی نیست ولی با پوشش بالای واکسیناسیون و برنامه‌ریزی برای افزایش این روند اگر مردم هم موارد بهداشتی را رعایت کنند بعید می‌دانم نگران شویم ولی باز هم هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

رعایت موارد بهداشتی موجب شده کمتر نگران آنفلوآنزا باشیم

معاون درمان ستاد مبارزه با کرونای استان تهران تاثیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها را بر کاهش همه گیری آنفلوآنزا بالا خواند و گفت: فرهنگ مردم در رعایت موارد بهداشتی و فاصله اجتماعی نسبت به 3 تا 4 سال گذشته عوض شده و این حفاظت موجب می‌شود ما کمتر نگران آنفلوآنزا باشیم اما اپیدمی این بیماری قابل پیش بینی است.

توکلی درباره تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای کادر درمان گفت: دُز سوم کادر درمان بیشتر آسترازنکا است که این روند آغاز شده و واکسن در حال تزریق است.

تعداد بیماران مبتلا به قارچ سیاه کاهش یافته است

عضو کمیته علمی مبارزه با کرونای شهر تهران روند بیماری قارچ سیاه در تهران را کاهشی خواند و اظهار داشت: این بیماری معمولا ، 2 تا 4 هفته در بیمارانی مثل افراد دیابتی و در پی مصرف بالا و تزریقی داروهای کورتیکواستروئیدی رخ می دهد. این قارچ به عنوان یک عفونت فرصت طلب در سینوسها، چشم ها و در سر و صورت تجمع کرده و عفونتی خورنده و رونده را ایجاد می کند. در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به موکور یا قارچ سیاه کاهش پیدا کرده و دلیل آن هم بستری این بیماران در مراکزی خاص است که متخصصان مختلف مثل چشم پزشکان و متخصصان گوش و حلق و بینی و بیماری‌های عفونی حضور دارند و به صورت تیمی بیماران را درمان می‌کنند. این بیماران نیاز به درمان‌های دارویی و جراحی دارند.

واکسن تاثیر بسزایی در کاهش مرگ و میر دارد

توکلی در واکنش به مطالبی که در مورد واکسن سینوفارم در فضای مجازی منتشر شده اشاره کرد و اظهار داشت: تحقیقاتی در یکی از مراکز تحقیقاتی شیراز بر روی 300 بیمار صورت گرفت. این تحقیقات باید مورد بازبینی قرار گیرد و نظر کمیته علمی کشوری کرونا در این بین بسیار مهم است. مهمترین نکته در این گزارش این است که واکسن از ابتلاء دوباره جلوگیری نمی‌کند اما از بیماری شدید و مرگ و میر جلوگیری می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها