کد خبر: 518151
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۵ ۱۲:۱۳:۱۴
| |

هکرها شبکه آب آمریکا را هدف قرار دادند

بنابر اعلام وزارت امنیت داخلی آمریکا، تاسیسات آب آشامیدنی و فاضلاب در این کشور در ماه های اخیر از سوی هکرها مورد حملات سایبری قرار گرفت.

هکرها شبکه آب آمریکا را هدف قرار دادند
کد خبر: 518151
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۵ ۱۲:۱۳:۱۴

اعتمادآنلاین| نشریه آمریکایی یو. اس. ای تودی با انتشار این مطلب افزود: برخی از سامانه های آب آشامیدنی و فاضلاب در آمریکا از سال 2019میلادی هدف حملات سایبری قرار داشته که تازه ترین آن در ماه اوت 2021(شهریور) رخ داده است.

به گزارش ایرنا، این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: آژانس نظارت بر حملات سایبری غیر نظامی آمریکا پنجشنبه گذشته با صدور بیانیه ای هشدار داد که تهدیدات سایبری منابع آب آشامیدنی در آمریکا را مورد هدف قرار داده و این نهاد نظارتی افزود؛ هکرهای مخرب، سامانه های آب شرب و فاضلاب دولتی را درحال هدف قرار دادن هستند.

یو. اس. ای درادامه نوشت: مقامات آمریکایی دراین زمینه می گویند که فعالیت هکرها هدف قرار دادن فن آوری و سامانه های اطلاعاتی است که بوسیله آن آب تمیز قابل شرب بدست آماده و سالانه هزاران گالن فاضلاب در آمریکا را مورد تصفیه قرار می گیرد.

بنابراین گزارش «آلخاندرو مایوکاس» (Alejandro Mayorkas) وزیر امنیت داخلی آمریکا و برخی از مقامات ارشد مقابله با حملات سایبری به نشریه یو. اس. ای تودی گفته اند که آنها نگران حملات تعمدی سایبری به تاسیسات آب شرب و دیگر تاسیسات حیاتی در آمریکا می باشند که قادر است پیامدهای جدی مرگباری را برای افراد در این کشور در پی داشته باشد.

یو. اس. ای تودی دراین گزارش افزود که طی دوسال گذشته حملات سایبری صورت گرفته به چنین تاسیساتی، چهار مورد نفوذ غیرمجاز از سال 2019 تا ماه اوت 2021 به تاسیساتی واقع در ایالت های کالیفرنیا، نوادا، مین و نیوجرسی صورت گرفته است.

این نشریه آمریکایی همچنین به باج خواهی هکرهای که طی سال جاری با نفوذ به مراکز حساس در آمریکا مبادرت ورزیده اند اشاره کرد.

2 حمله سایبری طی یک ماه به زیرساخت های آمریکا

آمریکا طی مدت کمتراز یک ماه با حمله سایبری باج خواهانه 17 اردیبهشت ماه به خط لوله نفت «کلونیال پایپ لاین» آمریکا به طول پنج هزار و 500 مایل یعنی بیش از هشت هزار و 800 کیلومتر رگ حیاتی این کشور و همچنین حمله سازماندهی شده به شرکت آمریکایی «جی. بی. اس»، بزرگترین تامین کننده گوشت در جهان در 10 خرداد روبرو شد که در هردو موردی یکی باعث ایجاد بحران کمبود سوخت در سراسر آمریکا و دیگری منتهی به بسته شدن این کارخانه بزرگت فراورده های گوشتی گردید.

15 هزار حمله سایبری علیه زیرساخت های آمریکا

در پی انجام چنین حملاتی رسانه های آمریکایی در خردادماه گذشته فاش کردند که در سال گذشته میلادی بنابر تخمین کارشناسان، حداقل 15 هزار حمله سایبری باج افزاری علیه زیرساخت های آمریکا رخ داده است.

آمریکا با خطر ناامنی فناوری مواجه است

شبکه خبری سی ان ان در 17 خرداد درباره وضعیت بحرانی حملات سایبری به زیرساخت های آمریکا گزارش داد که مراکز و اماکنی همچون بیمارستان ها، خطوط انتقال نفت، شرکت های تولیدکننده فراورده های غذایی، خطوط راه آهن و به تازگی سیستم های ناوبری دریایی در آمریکا مورد حملات سایبری قرار گرفته اند آن را یک ناامنی در زمینه فن آوری در این کشور به شمار می رود

مبلغ باج خواهی سایبری 300 درصد افزایش یافته است

سی ان ان می نویسد که مبالغ باج خواهی در چنین حملات سایبری بطرز چشم گیری افزایش یافته بطوریکه وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده مبالغ باج افزاری در سال 2020 میلادی 300 درصد رشد نشان داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها