معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خبر داد:

افزایش 100 میلیونی«وام ازدواج» زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: برای زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی که تا پایان سال 1400 ازدواج‌ کنند 100 میلیون تومان وام علاوه بر وام ازدواج در نظر گرفته شده است.

افزایش 100 میلیونی«وام ازدواج» زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی
کد خبر: 518159
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۵ ۱۲:۳۴:۰۳

اعتمادآنلاین| انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در آیین گرامی داشت روز جهانی زنان روستایی و پنجمین همایش ملی نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار که با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از زنان روستایی و عشایری کشور برگزار شد، اظهار کرد: نرخ باسوادی و تحصیلات تکمیلی در روستاها و عشایر رو به رشد است و به 83 درصد نزدیک شده است و نرخ بیکاری در روستاها بسیار کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بازماندگان از تحصیل و ترک تحصیل در عشایر و روستاییان موضوع مهمی است که باید به خوبی به آن پرداخته شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: به این منظور خوابگاه های شبانه روزی، روستا مرکزی و آموزش مجازی از اقداماتی است که انجام شده و امکاناتی مانند گوشی هوشمند و تبلت در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان عشایری قرار گرفته است.

خزعلی تصریح کرد: عشایر و روستاییان سرمایه‌های کشور هستند که ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند در تولید، کشاورزی و صنایع دستی باعث حرکت و توسعه کشور شوند تا کشور را به جایگاه خود برسانند.

وی افزود: من شاهد نشاط و توانمندی در زنان روستایی بوده ام و تولید صنایع خانگی، دستی و خرد روستاها و عشایر در دست زنان است، این همت و اراده و جدیت برای استفاده از دسترنج بسیار افتخارآفرین است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تاکید کرد: وظیفه ما این است که امکانات مورد نیاز اعم از آموزش و فرهنگ‌سازی، استانداردسازی، بازاررسانی محصولات و تلاش برای صادرات و همچنین تسریع در اعطای مجوز را برای این قشر فراهم کنیم و با جدیتی که از دکتر ساداتی نژاد دیده ام این حمایت‌ها قابل انجام خواهد بود.

وی با بیان این که زنان روستایی در بخش مدیریتی در شورای روستاها، دهداری ها و بخشداری ها حضور فعال دارند، عنوان کرد: باید به دنبال نمایشگاه های دائمی برای فروش و عرضه محصولات زنان روستایی و عشایری باشیم.

خزعلی در رابطه با بیمه تامین اجتماعی زنان روستایی گفت: موضوع بیمه برای زنان سرپرست خانوار را پیگیری کرده ایم و مقدمات کار فراهم شده است تا این زنان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

وی در خصوص اعطای وام ازدواج به روستائیان و عشایر خاطرنشان کرد: برای زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی که تا پایان سال 1400 ازدواج‌ کنند 100 میلیون تومان وام علاوه بر وام ازدواج در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در پایان این مراسم، از هفت نفر از زنان روستایی و عشایر کارآفرین و فعال در حوزه تولید و ترویج کشاورزی توسط وزیر جهاد کشاورزی و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تقدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها