کد خبر: 518170
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۵ ۱۳:۲۵:۵۴
| |

جزئیات پرداخت وام ازدواج در سال 99 و 1400

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: همه ساله بیش از 95 درصد از افرادی که ثبت‌نام می‌کنند وام ازدواج را دریافت می‌کنند.

جزئیات پرداخت وام ازدواج در سال 99 و 1400
کد خبر: 518170
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۵ ۱۳:۲۵:۵۴

اعتمادآنلاین| علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در گفتگو با شبکه خبر پیرامون آخرین وضعیت پرداخت وام ازدواج در شبکه بانکی کشور با اشاره به اینکه افراد متقاضی وام ازدواج باید در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کنند اظهار داشت: در سال 1399 حدود 788 هزار نفر ثبت نام کردند که از میان افراد ثبت نام شده، برای حدود 741 هزار نفر منجر به پرداخت تسهیلات ازدواج شد و تسهیلاتشان را از بانک ها دریافت کردند. به عبارت دیگر بالای 94 درصد افراد در سال گذشته وام ازدواج را دریافت کرده اند و همچنین وام ازدواج 47 هزار و 700 نفر نیز در پایان سال 99 باقی مانده بود که در سال جاری پرداخت شد.

به گزارش ایلنا، به گفته قیطاسی، حدود 360 هزار نفر تا پایان مردادماه امسال در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کرده اند که بیش از 200 هزار نفر نیز تسهیلات وام ازدواج را دریافت کرده اند.

وی افزود: روال به این صورت است که افرادی که ازدواج می کنند و قصد دریافت وام ازدواج از شبکه بانکی کشور دارند، ابتدا باید در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کنند و بعد از اینکه ثبت نام کردند و بانک مورد نظرشان مشخص شد، پیامکی برای آنها ارسال می شود. سپس می بایست ظرف ده روز به بانک مراجعه کنند و مدارک لازم را ارائه کنند و بانک هم بر اساس سهمیه پیش بینی شده، وام ازدواج را پرداخت کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی یادآور شد: همه ساله بیش از 95 درصد از افرادی که ثبت نام می کنند وام ازدواج را دریافت کرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها