کد خبر: 518221
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۶ ۰۷:۴۱:۴۴
| |

مدیرعامل آب و فاضلاب استان:

2510 روستای سیستان و بلوچستان فاقد تأسیسات آب هستند

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: 2510 روستای استان فاقد تأسیسات آب هستند که جمعیتی بالغ بر 256 هزار نفر را در خود جا داده اند.

2510 روستای سیستان و بلوچستان فاقد تأسیسات آب هستند
کد خبر: 518221
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۶ ۰۷:۴۱:۴۴

اعتمادآنلاین| علیرضا قاسمی گفت: 3084 روستا با جمعیت بر 1 میلیون و 170 هزار و 188 نفر از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند و شاخص بهره‌مندی از آب شرب در این بخش 71.5 درصد است.

به گزارش ایسنا مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل پراکندگی جمعیت، اولویت آبرسانی با روستاهای با جمعیت بالاتر به منظور افزایش سطح بهره مندی مردم از نعمت آب شرب است.

وی گفت: حداکثر ظرفیت منابع آب استان 218 میلیون مترمکعب در سال است که در حال حاضر 63 میلیون مترمکعب آن ازمنابع سطحی و 85 میلیون مترمکعب درسال از منابع زیرزمینی از طریق 176 حلقه چاه درمدار بهره برداری تامین می شود.

قاسمی بیان کرد: طرح آبرسانی به شهر سیستان نیز با پیشرفت فیزیکی 94 درصد در حال اتمام است.

وی ادامه داد: آبرسانی به شهر خاش که فاینانس ماده 56 هست و در مرحله مناقصه و فرآیند انتخاب پیمانکار است و همچنین آبرسانی به نوک آباد نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

قاسمی افزود: علاوه بر این آبرسانی از سد ماشکید علیا و سفلی برای 3 شهرِ سراوان، سوران و مهرستان و 49 روستا انجام خواهد شد و آبرسانی از جلگه چاه هاشم نیز که مطالعات آن توسط شرکت برای روستاهای مسیر و شهر فنوج به اتمام رسیده است، و در انتظار تخصیص ردیف اعتباری است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان با اشاره به وضعیت سامانه نمک‌زدایی موجود گفت: در سطح استان از طریق سامانه های نمک زدایی آب شرب مورد نیاز شهروندان در شهرهای زاهدان، چابهار و کنارک و تعدادی از روستاهای شهرستان دشتیاری تأمین می‌شود و با پیگیری های انجام شده در سفر اخیر وزیر نیرو به استان یک مجوز دیگر به میزان 50 هزار متر مکعب برای طرح آب شیرین کن جنوب استان اضافه خواهد شد

قاسمی با اشاره به طرح‌های مهم حوزه روستایی اظهار کرد: در حال حاضر 15 مجتمع آبرسانی بزرگ و 10 پروژه تک روستایی در برنامه اجرایی استان قرار دارد که با تکمیل این مجتمع ها شاخص بهره مندی از آب روستاهای استان به 83 درصد می رسد. همچنین 15 مجتمع آبرسانی روستایی نیز در حال مطالعه می باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها