هشدار عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به گشت ارشاد: هر کسی نمی‌تواند امر به معروف کند

آیت الله مسعودی خمینی گفت: امر به معروف باید در شرایطی باشد که یک وقت نعوذ بالله به کسی تهمت نزنیم و اذیت نکنیم. این جور نیست که هر کسی و به هر وضعی می تواند امر به معروف کند. باید ببینم مؤثر هست و می تواند فرد را از آن مسأله باز دارد؟

هشدار عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به گشت ارشاد: هر کسی نمی‌تواند امر به معروف کند
کد خبر: 518288
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۶ ۱۲:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه خشونت هیچ وقت در امور امر به معروف کارگر نبوده است، گفت: حتما محبت و رعایت حال طرف مقابل کارگر بوده که یک وقت پیش مردم آبرویش را نبریم و او را خراب نکنیم. امر به معروف باید در شرایطی باشد که یک وقت نعوذ بالله به کسی تهمت نزنیم و اذیت نکنیم. اینها شرایطی است که امیدواریم همه جامعه ما بتواند عمل کند.

به گزارش جماران، آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت:

*امر به معروف و نهی از منکر یکی از چیزهایی است که اگر طبق شرایطی که ما داریم انجام شود، ممکن است خیلی از کارها روی روال بیفتد. از مقام بالا تا پایین، زن و مرد، جوان و پیر، اگر مواظب این باشیم که هم خودمان و هم رفیق، خانواده، بچه و زندگی مان را حفظ کنیم، بسیار چیز لازمی است و در اسلام از مسائلی است که اجرای آن نسبت به همه لازم است. ولی بعضی اوقات باید حساب کنیم که کند یا تند صحبت کنیم، دلیل برای آن بیاوریم، جریان آموزش را بگوییم و بگوییم وضع مردم این جور است.

*اینها مسائل بسیار زیادی است که باید هر کسی در وضع خودش حساب کند که آیا می تواند این صحبت و امر به معروف را انجام بدهد یا نمی تواند؟ این جور نیست که هر کسی و به هر وضعی می تواند امر به معروف کند. باید ببینم مؤثر هست و می تواند فرد را از آن مسأله باز دارد؟ امیدواریم ما بتوانیم این را انجام بدهیم.

*خشونت هیچ وقت در امور امر به معروف کارگر نبوده است. حتما محبت و رعایت حال طرف مقابل کارگر بوده که یک وقت پیش مردم آبرویش را نبریم و او را خراب نکنیم. امر به معروف باید در شرایطی باشد که یک وقت نعوذ بالله به کسی تهمت نزنیم و اذیت نکنیم. اینها شرایطی است که امیدواریم همه جامعه ما بتواند عمل کند.

*هیچ وقت نمی شود خشونت را با خشونت درست کرد. خشونت را باید با راه های اخلاقی، انسانی، اجتماعی درست کرد. با خشونت نمی شود کاری کرد؛ مگر اینکه فردی باشد که از همه امور بگذرد و بخواهد نسبت به اسلام و قرآن تعدی کند و آن را هم باید قضات رسیدگی کنند. خیلی باید مواظب باشیم که وقتی می خواهیم یک نفر را درست کنیم چند نفر را خراب نکنیم. ان شاء الله خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها