مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن خبر داد:

عبور اولین قطار کریدور شمال – جنوب از طریق ایران به مقصد هند

مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن اظهار داشت: ماه گذشته توانستیم اولین قطار ترانزیتی کریدور شمال - جنوب را از اروپا به هندوستان عبور دهیم.

عبور اولین قطار کریدور شمال – جنوب از طریق ایران به مقصد هند
کد خبر: 518291
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۶ ۱۲:۲۱:۵۳

اعتمادآنلاین| سعید رسولی در مراسم تودیع خود با بیان اینکه از اعتماد آقای اسلامی و حمایت‌های ایشان در دوره مدیریتی وی در وزارت راه و شهرسازی تشکر می‌کنم، اظهار داشت: همچنین از آقای قاسمی به دلیل اینکه در بدو حضور در وزارت راه و شهرسازی در اولین جلسات به موضوع ریل و راه‌آهن پرداخت، تشکر می‌کنم و ویژگی‌های آقای صالحی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن نویدبخش روزهای بهتر برای این دستگاه است.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به انتقادات رئیس کمیسیون عمران مبنی بر اینکه چرا قانون سهم 30 درصدی حمل بار از راه‌آهن به اجرا نرسیده است، گفت هرچه جلوتر می‌رویم و به انتهای سال برنامه نزدیکتر می‌شویم درباره تکلیف 20 درصد حمل مسافر و 30 درصد حمل بار از راه‌آهن بیشتر می‌شود اما پاسخ من به این سوال این است که از سربازی سوال می‌شود چرا در جنگ شلیک نکردی؟ پاسخ داد: به هزار و یک دلیل که اولین دلیل این بوده که فشنگ نداشتم. درباره تعهدات راه‌آهن نسبت به حمل بار و مسافر هم همین اتفاق افتاده است.

مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن افزود:‌ بند الف ماده 52 قانون برنامه ششم می‌گوید یک درصد از فروش نفت و گاز به بخش راه‌آهن اختصاص پیدا کند و پس از آن بند ب ادامه می‌دهد که از این محل سهم راه‌آهن در جابه‌جایی بار و مسافر افزایش یابد. در این مدت شرایط سخت تحریم‌ها امکان تامین مالی از محل این قانون وجود نداشت هر چند که اجرای قانون واجب شرعی است اما درآمدی وجود نداشت که از محل آن منابعی به راه‌آهن اختصاص پیدا کند.

رسولی با تاکید بر اینکه در دوران سخت تحریم و کرونا خوشبختانه کشور اخبار خوبی از راه‌آهن شنید، بیان داشت: ماه گذشته توانستیم اولین قطار ترانزیتی کریدور شمال - جنوب را از اروپا به هندوستان عبور دهیم.

وی تاکید کرد: همچنین در سال گذشته 2100 دستگاه ناوگان ریلی در داخل کشور نوسازی و بازسازی شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها