رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران:

ممنوعیتی برای تخلیه و بارگیری کالا در بنادر هند نداریم

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: بنادر هند برای صادرکنندگان ایران باز است و صادرات و واردات انجام می‌شود.

ممنوعیتی برای تخلیه و بارگیری کالا در بنادر هند نداریم
کد خبر: 518394
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۷ ۰۹:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدرضا نورانی اظهار داشت: در حال حاضر تجارت ایران با هند از طریق بنادر این کشور فعال است و هیچگونه محدودیتی در صادرات و واردات کالا ایجاد نشده است.

به گزارش فارس وی با اشاره به اظهارات برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه تجارت ایران با هند متوقف شده و بنادر این کشور اجازه ورود کالاهای ایران را نمی‌دهند، عنوان کرد: براساس مذاکره ای که امروز با مقامات و فعالان تجاری هند داشتم، بنادر این کشور طبق روال فعالیت‌های تجاری خود را با ایران ادامه می‌دهند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران افزود:‌ پیش از این یک شرکت بزرگ هندی به نام «آدانی» که شریک آمریکایی دارد اعلام کرده بود ترمینال بندر موندرا از 15 نوامبر به روی کالاهای ایران، پاکستان، سوریه و افغانستان بسته می‌شود.

نورانی تصریح کرد: این اقدام شرکت هندی بیشتر مسئله سیاسی است و از طریق شریک آمریکایی برنامه‌های تحریمی آمریکا را پیاده می‌کند اما فعالان تجاری ایران بدانند که سایر بنادر از جمله «کاندلا» که در نزدیکی بندر موندرا است، جایگزین بسیار خوبی برای صادرات و واردات با این کشور است.

به گفته رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در حال حاضر عمده محصولات صادراتی به هند سیب درختی، خرما، کیوی و پسته و محصولات وارداتی برنج، چای و موز ‌است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها