امیررضا واعظ آشتیانی، مدیر عامل اسبقباشگاه استقلال:

ورزش ایران حرفه‌ای نیست/ مدیریت غلط تیشه به ریشه ورزش زده است

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال در خصوص حرفه‌ای گری و نحوه پیشرفت در ورزش ایران توضیحاتی را بیان کرد.

ورزش ایران حرفه‌ای نیست/ مدیریت غلط تیشه به ریشه ورزش زده است
کد خبر: 518508
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۷ ۱۸:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| امیررضا واعظی آشتیانی، مدیر عامل سابق باشگاه استقلال، در خصوص وضعیت حرفه‌ای گری در ورزش اظهار داشت: متاسفانه در فضای ورزش کشورمان چیزی به نام حرفه‌ای گری وجود ندارد و دلیل آن هم نبود مدیران حرفه‌ای است. از طرفی بستر‌های مناسبی را هم با توجه به نداشتن مدیران حرفه‌ای نداریم. وقتی شرایط برای کار کردن حرفه‌ای در ورزش وجود نداشته باشد از همه چیز محروم می‌شویم. بزرگترین مسئله‌ای که ورزش کشورمان از آن رنج می‌برد، نبود اقتصاد در ورزش است. زمانی که نتوانیم از اقتصاد ورزش استفاده کنیم به مشکلات زیادی بر خواهیم خورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از عواملی که نمی‌گذارد اقتصاد ورزش را احیا کنیم، نبود فرهنگ حرفه‌ای گری است. در این زمینه نیروی مناسبی را هم نتوانسته ایم تربیت کنیم تا به ورزش کشور کمک کنند. به جرات می‌توانم بگویم جهل در حوزه مدیریت باعث شده است تا ورزش ایران از اقتصاد ورزش و حرفه‌ای گری در آن محروم باشد.

کار‌های بزرگ را نمی‌شود با افرادی که جهل مدیریتی دارند، انجام داد


مدیر عامل سابق باشگاه استقلال با اشاره به ناکارآمدی مدیران ورزشی در چند سال اخیر گفت: کار‌های بزرگ را نمی‌شود با افرادی که جهل مدیریتی دارند و یا آگاهی مناسبی درباره فرهنگ، سیاست، اجتماع و اقتصاد ندارند، دنبال کرد. بنابراین تا زمانی که فضا برای ورزش حرفه‌ای فراهم نباشد و تا زمانی که ادبیاتی مانند این که ورزش را به ورزشی‌ها بسپارند، وجود داشته باشد و مقامات سیاسی بلندپایه کشور هم این موضوع را باور کنند، این مشکلات حل نخواهند شد. داشتن انتظار حرفه‌ای بودن درست نیست. چندین سال است بعضی‌ به دنبال این موضوع هستند که ورزش دست ورزشی‌ها نیست؛ در صورتی که عنوان این مسئله دروغی بیش نیست. فقط می‌خواهند ورزش را صرفا در سیطره ورزشی‌ها نگه دارند. از اول انقلاب تا کنون ورزش دست ورزشی‌ها بوده، اگر پیشرفتی بوده است گفته شده و اگر در نقاطی هم ضعیف بوده اند شهامت به خرج بدهند و بگویند که ضعیف بوده اند. من پیشرفت‌های ورزشی کشور را کتمان نمی‌کنم، اما با توجه به ظرفیت‌هایی که در ورزش داریم باید در جایگاه بهتری قرار می‌گرفتیم. بحث اقتصادی و سیاسی در ورزش، پاشنه آشیل محسوب می‌شوند. وقتی پاشنه آشیل ورزش مشکل داشته باشد، سرعت پیشرفت و موفقیت ورزش کشور هم کند می‌شود.

مدیریت‌ و نگاه‌های غلط مدیریتی تیشه به ریشه ورزش زده اند


واعظی آشتیانی با بیان این که بعضی‌ با عملکرد خود تیشه به ریشه ورزش زده‌اند، عنوان کرد: امروز اگر می‌بینید باشگاه‌ها دچار مشکل هستند، باید به مدیریت غلط در آن‌ها رجوع کنیم. مدیریت‌ و نگاه‌های غلط تیشه به ریشه ورزش زده اند.

پرونده‌های متعدد باشگاه‌های کشورمان در فیفا نشان‌گر همین موضوع است. وقتی قوانین را رعایت نکنند و به هر نحوی که خودشان دوست دارند، عمل کنند؛ حاصل آن داشتن پرونده حقوقی در فیفا می‌شود که با وجود چنین پرونده‌هایی نمی‌توانیم بگوییم ورزش حرفه‌ای داریم. حرف‌های من نافی پیشرفت ورزش کشورمان نیست. در ورزش و در رشته‌های مختلف پیشرفت‌های زیادی داشته ایم، اما وقتی رفتار حرفه‌ای نداشتیم، این پیشرفت‌ها هم دیده نمی‌شوند.

کاری که سعودی‌ها در فوتبال اروپا می‌کنند، بهره برداری از سیاست در ورزش است


مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در خصوص سرمایه گذاری سعودی‌ها در ورزش به خصوص فوتبال اروپا بیان کرد: کاری که امروزه سعودی‌ها در فوتبال اروپا می‌کنند، بهره برداری از سیاست در ورزش است. در واقع سعودی ها متوجه شده اند که راهکار سیاسی بهترین راه برای حضور و نفوذ در ورزش است و بر همین اساس سهام باشگاه‌های مطرح اروپایی را خریداری می‌کنند تا خود را پشت این باشگاه‌ها پنهان کنند. همه این کار‌ها برای این است که بتوانند وجهه عربستان را که در دنیا بد شده است، بهتر کنند. قطعا مشاوره‌های بسیار خوبی داشته اند که به این نتیجه رسیده اند تا پشت هیجانات ورزش به خصوص فوتبال پنهان شوند و به خواسته‌های خود برسند؛ حتی اگر از نظر مالی ضرر بکنند. بهره برداری سیاسی این نیست که برای توجیه کردن کار‌های نادرست از آن استفاده کرد. بعد سیاسی ورزش جنبه‌های بسیار مثبتی هم دارد که می‌شود از آن استفاده کرد. از طرفی با توجه به بالا بودن برد رسانه‌ای ورزش از این طریق می‌خواهند کار‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی خود را هم انجام دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها