کد خبر: 518568
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ۱۰:۰۶:۳۶
| |

سازمان ملل:

وضع اقتصادی فلسطینی‌ها در آستانه فروپاشی است

نماینده سازمان ملل در امور غرب آسیا و فلسطین اشغالی با هشدار درباره وضعیت فاجعه‌بار اقتصاد تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت حمایت‌های مالی از فلسطینی‌ها همچنان رو به کاهش است.

وضع اقتصادی فلسطینی‌ها در آستانه فروپاشی است
کد خبر: 518568
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ۱۰:۰۶:۳۶

اعتمادآنلاین| «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور فلسطین اشغالی هشدار داد بحران مالی، تشکیلات خودگردان فلسطین را به «نقطه فروپاشی» کشانده است.

به گزارش فارس ونسلند در گزارش ماهانه خود در مورد مناقشه اسرائیل-فلسطین به نهاد 15 نفره سازمان ملل گفت: «حمایت‌های مالی کمک‌کنندگان به فلسطین، از جمله حمایت مستقیم از بودجه [سازمان ملل]، همچنان در حال کاهش طی چند سال اخیر است».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، وی در ادامه توضیح داد: «برآوردها نشان می‌دهد که تشکیلات خودگردان دارای کسری بودجه حدود 800 میلیون دلاری برای سال جاری میلادی است. این تقریباً دو برابر چنین رقمی برای سال قبل است. ظرفیت استقراض تشکیلات خودگردان از بانک‌ها نیز به پایان رسیده است».

این دیپلمات سازمان ملل در مورد سیاست رژیم صهیونیستی برای مجازات تشکیلات خودگردان به‌دلیل ارائه کمک‌های ماهانه به عملیات‌کنندگان فلسطینی و همچنین اعضای خانواده آنها نیز گفت: «در کنار دیگر کمبودهای مالی طولانی‌مدت که به بحران تشکیلات خودگردان دامن زده است، اسرائیل نیز همچنان در واکنش به این اقدام تشکیلات، میلیون‌ها دلار انتقالی آمریکا از محل ترخیص ماهانه کالاها را کسر می‌کند».

بر این اساس، ونسلند از صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها خواست تا اصلاحاتی در سیاست‌های خود انجام دهند که وضعیت مالی تشکیلات خودگردان را بهبود بخشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها