نشست قاضی‌زاده هاشمی با کمیسیون اجتماعی مجلس با موضوع ارتقای خدمات معیشتی به ایثارگران

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست با کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به موضوعات ارتقای خدمات معیشتی به ایثارگران، تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1401 پرداخت.

نشست قاضی‌زاده هاشمی با کمیسیون اجتماعی مجلس با موضوع ارتقای خدمات معیشتی به ایثارگران
کد خبر: 518669
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ۱۹:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مجید انصاری با بیان اینکه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس گزارشی از برنامه‌ها و اهداف خود را ارائه کرد افزود: معاون رییس جمهور در این نشست به بیان مشکلات و تنگناهایی که در روند ارائه خدمات به جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد پرداخت و همچنین به اقدامات حمایتی که مجلس شورای اسلامی باید در این مسیر انجام دهد نیز اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: نماینده دیوان محاسبات از دیگر مهمانان حاضر در این نشست بود که در راستای تکلیفی که در جلسات قبلی کمیسیون برای دستگاه‌های نظارتی اعم از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل 90 تعیین شده بود تا نسبت به شناسایی دستگاه‌هایی که در جهت اجرای بند «د» تبصره 20 قانون بودجه 1400 به تکالیف خود عمل نکرده‌اند ورود پیدا کند.

نماینده مردم ممسنی با اشاره به گزارش ارائه‌شده از سوی نماینده دیوان محاسبات تصریح کرد: این گزارش نشان می‌دهد هنوز موانعی پیش روی اجرای این قانون وجود دارد و دستگاه‌ها نیز عزم جدی برای انجام تکالیف خود ندارند، بنابراین به نظر می‌رسد نظارت دقیق‌تر در این زمینه نیاز است تا آن‌ها ملزم به انجام تکالیف قانونی خود در این رابطه شوند. همچنین باید سازوکارهایی را برای تحقق این امر در نظر گرفت چراکه استنکاف از اجرای این قانون تخلف اداری محسوب شده و از نظر قضایی قابل پیگیری است.

گفتنی است دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست به بیان مسائلی در خصوص ارتقای خدمات معیشتی به ایثارگران، تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1401 پرداخت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها