آمریکا خطاب به کره شمالی: زمان مذاکرات پایدار و اساسی فرا رسیده است

سفیر آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد، آمریکا پیشنهاد داده تا بدون هیچ پیش شرطی با کره شمالی دیدار کند و صریحاً اعلام کرده که واشنگتن هیچ نیت خصمانه‌ای نسبت به پیونگ‌یانگ ندارد.

آمریکا خطاب به کره شمالی: زمان مذاکرات پایدار و اساسی فرا رسیده است
کد خبر: 518713
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۹ ۰۸:۵۸:۴۴

اعتمادآنلاین| کره شمالی مدت‌ها آمریکا را به داشتن یک سیاست خصمانه نسبت به این کشور آسیایی متهم کرده و تاکید دارد که پیونگ‌یانگ حق دارد تسلیحاتی برای دفاع از خود تولید کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه در جریان نشست شورای امنیت پیرامون تازه‌ترین پرتاب موشکی کره شمالی گفت: کره شمالی باید از قطعنامه‌های شورای امنیت تبعیت کند و اکنون زمان آن فرا رسیده تا در مذاکرات پایدار، اساسی و واقعی نسبت به هدف تکمیل خلع تسلیحات اتمی شبه جزیره کره مشارکت کند.

کره شمالی از سال 2006 میلادی هدف تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته و هدف اصلی این تحریم‌ها قطع منابع مالی برای برنامه‌های اتمی و موشک بالستیک پیونگ‌یانگ است. این اقدامات شامل ممنوعیت پرتاب‌های موشک بالستیک نیز هست.

توماس-گرینفیلد گفت: ما به مقامات کره شمالی پیشنهاد کرده‌ایم تا بدون هیچ پیش شرطی با یکدیگر دیدار کنیم و صریحا اعلام کرده‌ایم که ما هیچ نیت خصمانه‌ای نسبت به کره شمالی نداریم.

هیئت نمایندگی کره‌شمالی در سازمان ملل هنوز در رابطه با اظهارات توماس-گرینفیلد هیچ اظهار نظری نکرده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال‌های 2018 و 2019 میلادی سه بار با یکدیگر دیدار کردند؛ اما نتوانستند در خصوص درخواست‌های واشنگتن از پیونگ یانگ برای تسلیم تسلیحات اتمی‌اش و درخواست‌های کره شمالی برای پایان تحریم‌ها به پیشرفتی دست یابند.

توماس-گرینفیلد گفت: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا آماده است تا در دیپلماسی پایدار و جدی مشارکت کند.

اعضای شورای اروپا از جمله فرانسه، استونی و ایرلند نیز از کره شمالی خواستند تا به پیشنهادات مکرر آمریکا و کره‌جنوبی در خصوص برگزاری یک نشست جواب مثبت داده و به طور جدی در آن مشارکت کند.

کره شمالی روز سه شنبه یک موشک بالستیک جدید و کوچک را از یک زیر دریایی به صورت آزمایشی پرتاب کرد و باعث شد تا آمریکا و انگلیس این مساله را در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح کنند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: این پرتاب موشکی، تازه ترین اقدام در سری اقدامات تحریک‌آمیز بی‌پروای کره شمالی محسوب می‌شود. اینها اقدامات غیرقانونی هستند. این پرتاب‌های موشکی نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت محسوب می‌شوند و در نتیجه غیر قابل قبول هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها