علت گرانی کالاهای اساسی مشخص شد

مجلس انقلابی هیچ برنامه‌ای برای رفع گرانی ندارد

حسن لطفی در مورد برنامه کمیسیون اجتماعی در مورد رفع گرانی ها گفت که نه تنها کمیسیون اجتماعی بلکه مجلس هم برنامه ای در این مورد ندارد.

مجلس انقلابی هیچ برنامه‌ای برای رفع گرانی ندارد
کد خبر: 519010
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۰۹:۳۹:۵۰

اعتمادآنلاین| عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به گرانی کالاهای اساسی علت آن را نبود اطلاعات و جامعه آماری دقیق از نیاز کشور دانست و تصریح کرد که نه تنها کمیسون اجتماعی بلکه مجلس نیز هیچ برنامه‌ای برای رفع گرانی ندارد.

به گزارش ایلنا، حسن لطفی نماینده مجلس یازدهم درباره گران شدن کالاهای اساسی در چند هفته اخیر اظهار داشت: مشکل این است که آمار و اطلاعات دقیق مبتنی بر واقعیت از سطح جامعه در وزارتخانه‌ها موجود نیست؛ وقتی ما آمار دقیقی از داده‌ها در سطح کشور در هیچ وزارتخانه‌ای نداریم و با توجه به اینکه آمار زیربنای برنامه‌ریزی است، در این شرایط نمی‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم و وقتی نمی‌توانیم برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم نمی‌توانیم منابع مالی کافی را تخصیص دهیم.

وی افزود: با صراحت می‌گویم که هنوز برای مجلس مشخص نیست که میزان مصرف مرغ در کشور روزانه چقدر است، چقدر از آن در داخل تولید می‌شود و چقدر از آن از بازار خارج می‌رسد، نیاز مواد اولیه‌ای که مرغداری‌های کشور نیاز دارند چه میزان است، چقدر از آن در داخل تولید می‌شود و چقدر از آن را باید وارد کنیم. چون همین اطلاعات دقیق نظیر این موارد موجود نیست و بر اساس مفروضات تصمیم می‌گیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها