کد خبر: 519040
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۱۲:۵۱:۵۳
| |

ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک؛ محور تماس تلفنی اسد و سیسی در روزهای آتی

منابعی در مصر و قاهره از مقدمه چینی برای انجام گفت‌وگوی تلفنی مستقیم میان رؤسای جمهوری مصر و سوریه طی روزهای آتی خبر دادند.

ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک؛ محور تماس تلفنی اسد و سیسی در روزهای آتی
کد خبر: 519040
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۱۲:۵۱:۵۳

اعتمادآنلاین| روزنامه رای الیوم نوشت، این منابع اعلام کردند، تماس قریب الوقوع میان عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اولین در نوع خود طی 10 سال اخیر خواهد بود و دو طرف به صورت مستقیم روابط دوجانبه را بررسی خواهند کرد.

منابع مذکور احتمال دادند، در کنار مسائلی همچون انتقال گاز مصر از خاک سوریه به لبنان، آخرین تحولات منطقه‌ای و احیای مجدد کمیته عالی مشترک سوریه و مصر که با شروع جنگ سوریه به حالت تعطیلی درآمده بود، ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک میان دو کشور محور اصلی این تماس باشد.

نخستین دیدار میان مسؤولان قاهره و دمشق در سطح وزیران خارجه دو کشور در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل بود که به نوعی بیانگر استقبال قاهره از دمشق محسوب می شود.

روابط دیپلماتیک میان دو کشور با تصمیم محمد مرسی، رئیس جمهوری پیشین مصر در سال 2012 متوقف شد و سپس قاهره پس از براندازی مرسی و جنبش اخوان المسلمین دفتر نمایندگی کنسولگری خود را در دمشق مجددا راه اندازی کرد و به این ترتیب مرحله‌ای از روابط میان دو کشور هر چند محدود به سطح امنیتی و اطلاعاتی در زمینه مبارزه با تروریسم بود، شروع شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها