شادی کرم‌رودی، نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «هرگز، گاهی، همیشه»، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نفس جشنواره در شرایط کرونا امیدوارکننده و نویدبخش است/ اسکار کوالیفاید شدن جشنواره فیلم کوتاه انگیزه بالایی در سینماگران ایجاد کرد

شادی کرم‌رودی، نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه، درباره انتخاب «جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» به‌ عنوان یکی از دروازه‌های ورود به آکادمی اسکار گفت: اسکار کوالیفاید شدن جشنواره برای تمام فیلمسازان کوتاه ایرانی خبر خوبی بود. این اتفاق انگیزه بسیار بالایی در فیلمسازها ایجاد کرد که فیلم‌هایشان را به جشنواره بفرستند.

نفس جشنواره در شرایط کرونا امیدوارکننده و نویدبخش است/ اسکار کوالیفاید شدن جشنواره فیلم کوتاه انگیزه بالایی در سینماگران ایجاد کرد
کد خبر: 519047
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تبسم کشاورز- شادی کرم‌رودی، بازیگر، نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه داستانی «هرگز، گاهی، همیشه» که در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، در مورد داستان و ایده فیلمش به اعتمادآنلاین گفت: سال 96 دو دختر جوان اصفهانی در ویدئویی با شادی و خوشحالی از خودکشی حرف زدند. سرآخر هم امیدوار از روی پل عابر پیاده خودشان را به پایین پرت کردند و متاسفانه یکی از آن دخترها جان خود را از دست داد. شنیدن این خبر برای من بسیار تکان‌دهنده و ناراحت‌کننده بود. آن زمان به خانواده، دوستان و اطرافیان آنها فکر کردم و مدام در ذهنم می‌آمد اگر آنها می‌دانستند، آیا می‌توانستند جلوی این اتفاق ناگوار را بگیرند؟ یا اگر می‌دانستند، چگونه و به چه روشی این کار را می‌کردند؟ این شد ایده من برای ساخت فیلمم.

کرم‌رودی در پاسخ به این سوال که چقدر به کسب جایزه امیدوار است توضیح داد: همیشه سعی‌ام بر این است به جایزه فکر نکنم تا اگر کاندیدا نشدم و جایزه را نگرفتم، ناراحت نشوم و اگر هم کاندیدا شدم، خب چه عالی، آن‌وقت خوشحالی‌ام بیشتر خواهد شد. حقیقتاً در این مرحله سعی می‌کنم تمرکزم را روی این موضوع نگذارم و اجازه بدهم جلسات داوری برگزار شود و بعد نتایج را ببینم‌.

او درباره انتخاب «جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» به‌ عنوان یکی از دروازه‌های ورود به آکادمی اسکار گفت: اسکار کوالیفاید شدن جشنواره برای تمام فیلمسازان کوتاه ایرانی خبر خوبی بود. این اتفاق انگیزه بسیار بالایی در فیلمسازها ایجاد کرد که فیلم‌هایشان را به جشنواره بفرستند.

او ادامه داد: البته از نگاه من با این اتفاق مسئولان جشنواره باید خیلی بیشتر از قبل در جهت بالا بردن کیفیت جشنواره تلاش کنند.

این بازیگر در خصوص کارهای پیش‌ رو و فعالیت‌های اخیرش گفت: در چند ماه گذشته مشغول بازی در سریال نمایش خانگی «مردم معمولی» آقای رامبد جوان بودم، الان هم در حال بررسی پیشنهاد بازی‌ها هستم و احتمالاً تا 2 سه ماه آینده مشغول کارهای جدید در زمینه بازیگری خواهم شد.

کارگردان «هرگز، گاهی، همیشه» در جواب این سوال که آیا قصد ساخت فیلم‌ بلند هم دارد گفت: احتمالاً یکی 2 فیلم کوتاه دیگر هم خواهم ساخت و قطعاً پس از آن به سراغ ساخت فیلم‌های بلند خواهم رفت‌‌‌.

او درباره فضای سینمای کوتاه ایران در چند سال اخیر توضیح داد: من مدت‌ها به عنوان بازیگر در فضای سینمای کوتاه ایران کار می‌کردم. به تازگی هم به عنوان نویسنده و کارگردان فعالیتم را در این حوزه آغاز کرده‌ام. سینمای کوتاه ایران همیشه از لحاظ تجربه‌گرایی، نوگرایی و ریسک‌پذیری‌ برایم جذاب بوده است. وقتی در سینمای کوتاه فیلمی را کار می‌کنم کاملاً به دور از استرس و نگرانی می‌توانم ژانرهای مختلف را تجربه کنم. به عنوان یک بازیگر و کارگردان فیلم کوتاه امیدوارم سینمای فیلم کوتاه ایران روزبه‌روز پیشرفت بیشتری کند و بتواند به این نوگرایی ادامه دهد.

«شادی کرم‌رودی» در آخر از اهمیت برگزاری جشنواره در دوران پاندمی کرونا گفت: پاندمی کرونا روی زندگی ما سینماگرها تاثیر مخربی گذاشت چراکه ما اهالی هنر به زندگی گروهی و حضور در جمع عادت داشتیم و شیوع این ویروس متاسفانه ما را از این فضای پر از یادگیری دور کرد. در حال حاضر با وجود اینکه جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، همچنان امکان حضور مردم در این فضای عمومی وجود ندارد و به هر حال آن شور و شوق سابق در جشنواره نیست. ولی نفس جشنواره در این شرایط برای عاشقان سینما و اهالی هنر بسیار امیدوارکننده و نویدبخش است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها