آژانس‌های آمریکا مدیریت بایدن در خروج از افغانستان را بررسی می‌کنند

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که تعدادی از آژانس‌ها در آمریکا تحقیقات خود را درخصوص نحوه مدیریت دولت بایدن در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان آغاز کردند.

آژانس‌های آمریکا مدیریت بایدن در خروج از افغانستان را بررسی می‌کنند
کد خبر: 519064
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۱۴:۵۰:۵۴

اعتمادآنلاین| شماری از آژانس‌های آمریکایی بررسی‌های داخلی نحوه برخورد دولت بایدن درخصوص خروج از افغانستان به ویژه خروج نهایی پرسنل نظامی و دیپلماتیک، تعطیلی سفارت آمریکا و تخلیه اضطراری دیپلمات‌ها و پناهندگان واجد شرایط افغان از این کشور را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، همچنین روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: بررسی‌هایی که جداگانه توسط دفاتر بازرسان ادارات دفاع، امنیت داخلی، بهداشت و خدمات انسانی و همچنین آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا آغاز شده است، قصد دارند تا تعیین کند که آیا دولت بایدن به طور مناسب برای خروج و تخلیه و جابجایی اتباع افغان برنامه ریزی کرده بود یا خیر.

پس از اینکه آمریکا در بهار گذشته خروج نیروهای خود از افغانستان را اعلام کرد، گروه طالبان عملیات گسترده‌ای را برای ایجاد کنترل بر افغانستان آغاز کرد.

در 15 اوت، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از کشور فرار کرد و طالبان بدون برخورد با هیچ گونه مقاومتی وارد کابل شد. در 6 سپتامبر، طالبان کنترل خود را بر تمام افغانستان اعلام کرد و در 7 سپتامبر ترکیب کابینه موقت را اعلام کرد که مشروعیت آن هنوز توسط هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها