کد خبر: 519086
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۱۶:۴۳:۰۰
| |

سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به پایان رسید

آیین اختتامیه سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور رئیس‌مجلس همچنین شماری از علمای کشورهای اسلامی آغاز شد.

سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به پایان رسید
کد خبر: 519086
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۱۶:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| این مراسم که به صورت زنده از شبکه قران و معارف سیما و سایت مجمع تقریب مذاهب نیز در حال پخش است، در سالن همایش‌های صداوسیما با حضور محمدباقر قالیباف، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و شماری از دانشمندان و علمای دینی کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، مباحث سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در هشت محور جنگ و صلح عادلانه، اخوت اسلامی و مبارزه با تروریسم، آزاد اندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیری و افراطی گری، همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش ها و منازعات، احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین، تبیین امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی، فلسطین و مقاومت اسلامی و بزرگداشت مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری مطرح می شود.

هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.

در این کنفرانس 514 سخنرانی شامل 230 سخنرانی با حضور 52 مهمان از 16 کشور به صورت حضوری و 180 سخنران نیز از شخصیت های فرهنگی و سیاسی داخل کشور برگزار شد. همچنین 24 نشست وبیناری برای این دوره از کنفرانس تدارک دیده شده بود که هر نشست با حضور 15 سخنران از شخصیت های جهان اسلام برگزار شد. مجموعه افراد خارجی از 39 کشور جهان در این نشست‌ها و به طور کلی کنفرانس حضور داشتند.

کنفرانس سی و پنجم دارای 2 بخش علمی و اجرایی است که در بخش اجرایی کارگروه های محتوا و اطلاعات ملی، محتوا و اطلاعات بین المللی، تدوین و تولید و کارگروه رسانه و تبلیغات فعالیت می کنند.

هفته وحدت در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی (ره) مطرح شد و همه ساله از 12 ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) به روایت اهل سنت آغاز می شود و تا 17 ربیع الاول سالروز ولادت رسول خدا (ص) به روایت شیعیان ادامه دارد. این هفته و کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امسال از 27 مهر آغاز شده و امروز شنبه اول آبان ماه با برگزاری اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها