کد خبر: 519187
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ۱۳:۵۲:۲۶
| |

تعطیلی مدارسِ 2 ایالت بزرگِ استرالیا در پی شیوع دوباره کرونا

بیش از 300 مدرسه در سراسر ایالات نیوساوت ولز و ویکتوریا در استرالیا طی سه هفته گذشته به دلیل شیوع دوباره کووید19 تعطیل شده اند و این در حالی است که اکثر دانش آموزان هنوز قرار است به مدرسه بروند.

تعطیلی مدارسِ 2 ایالت بزرگِ استرالیا در پی شیوع دوباره کرونا
کد خبر: 519187
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ۱۳:۵۲:۲۶

اعتمادآنلاین| بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش استرالیا همزمان با شروع ترم چهارم مدارس در ماه اکتبر، 234 مدرسه دولتی در ایالت ویکتوریا تعطیل اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، همچنین دستکم 20 مدرسه خصوصی نیز در ویکتوریا مجبور به تعطیلی در همان دوره شدند اما تعداد دقیق آنها مشخص نیست زیرا لیستی از تعداد این مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش یا "اتحادیه مدارس خصوصی ویکتوریا" ارائه نشده است.

گزارش ها حاکیست، همزمان 67 مدرسه نیز در ایالت نیوساوت ولز مجبور به تعطیلی شدند که به گفته اداره آموزش این ایالت از این تعداد، 48 مدرسه دولتی و 19 مدرسه غیر دولتی بودند.

ایالت نیوساوت ولز روز گذشته (شنبه) نیز اعلام کرد که هفت مدرسه دیگر در روز جمعه به دلیل نظافت و ضدعفونی کامل، بسته شده است.

اکثر تعطیلی های مدارس در ویکتوریا به منظور نظافت و ردیابی تماس های افراد طی مدت 24 ساعت انجام شد اما شیوع مجدد بیماری کووید19 نگرانی هایی مبنی بر عدم آمادگی مدارس در پذیرش حضوری تمام دانش آموزان را در این ایالت ایجاد کرده است.

همچنین بر اساس گزارش ها، ایالت نیوساوت ولز استرالیا اقدامات محتاطانه و پیشگیرانه کووید19 از جمله جداسازی گروه های دانش آموزی (گروه بندی)، شروع کلاس ها، زمان استراحت و پایان کلاس ها در زمان های مختلف برای کاهش تماس دانش‌ آموزان و لزوم واکسیناسیون برای همه کارکنان آموزشی و غیر آموزشی در مدارس این ایالت را اعمال کرده است.

از 11 اکتبر سال جاری میلادی (2021)، محدودیت های کرونایی در سراسر نیوساوت ولز لغو شد و مدارس نیز به تبع آن بسته به شرایط بهداشتی و شیوع کووید19 در مناطق مختلف این ایالت به آموزش حضوری از طریق "بازگشت مرحله ای به مدارس" یا "بازگشت کامل"، فعالیت خود را آغاز کردند.

این در حالی است که داده های جدید موسسه تحقیقات کودکان مرداک بر اساس شیوع فعلی کووید19 در نیوساوت ولز پیش بینی کرده بود که با کاهش محدودیت های کرونایی در این ایالت، تعداد موارد ابتلا به این بیماری در بین کودکان افزایش می یابد اما تنها تعداد کمی از آن ها به نوع شدید این بیماری مبتلا می شوند.

مایک تول، اپیدمیولوژیست موسسه تحقیقات پزشکی برنت در استرالیا اظهار کرد که تحقیقات جدید مرداک در مورد کودکان نشان داد که بیماری کووید19 در مدارس عمدتا از طریق بزرگسالان گسترش می یابد. وی همچنین افزود که محققان به این نتیجه رسیدند که بیشتر موارد انتقال کووید 19 در مدارس بین معلمان و کارکنان و همچنین کارکنان به کودکان بوده است.

به گفته تول، ایالت ویکتوریا استفاده از ماسک را برای دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی و بالاتر از آن اجباری کرده و همچنین استفاده از آن را برای دانش‌ آموزان مقاطع پایین تر از آن نیز توصیه می کند. در ایالت نیوسالت ولز نیز استفاده از ماسک برای دانش آموزان ابتدایی اجباری نیست اما به استفاده از آن توصیه می شود.

مایک تول همچنین اظهار کرد که اگر موارد ابتلا به کووید19در جامعه افزایش یابد، کودکان بیشتری در صورت عدم آمادگی مدارس در جهت رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه کووید19، بیمار خواهند شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها