کد خبر: 519359
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۲:۵۵:۰۰
| |

افزایش مبتلایان کرونا در اروپا به رغم واکسیناسیون گسترده / شیوع دوباره در کشورهای اقیانوسیه

همزمان با آغاز فصل سرما و در حالی که مقررات سختگیرانه پس از واکسیناسیون گسترده در بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر رعایت می‌شود، موارد ابتلا به کووید-19 در شماری از این کشورها پس از ماه‌ها کاهش، بار دیگر افزایش یافت.

افزایش مبتلایان کرونا در اروپا به رغم واکسیناسیون گسترده / شیوع دوباره در کشورهای اقیانوسیه
کد خبر: 519359
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۲:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| این در حالی است که کارزار واکسیناسیون عمومی، جلوی موارد مرگ‌ومیر را به شدت گرفته و وضعیت با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، قابل مقایسه نیست.

به گزارش ایسنا،در آلمان برای اولین بار از نیمه ماه مه (اواخر اردیبهشت) تعداد مبتلایان افزایش یافته است. به‌ گفته دولت آلمان، روز شنبه به‌ طور میانگین 1000 مورد ابتلا به ازای هر 100 هزار نفر مشاهده شده است و مقام‌های این کشور از بروز یک موج جدید ابراز نگرانی کرده‌اند.

مشابه همین وضعیت از حدود دو هفته پیش در فرانسه روی داد. با این حال اولیویه وران، وزیر بهداشت می‌گوید که با توجه به پایین بودن آمار در حال حاضر جای نگرانی نیست اما محدودیت‌ها کمتر نمی‌شود و اجبار همراه داشتن گذرنامه سلامت در اماکن عمومی به قوت خود باقی است.

در بلغارستان، کشوری که پایین‌ترین میانگین واکسیناسیون در اروپا را دارد، وضعیت آنچنان سخت شده که احتمالا فرستادن مبتلایان به کووید-19 به خارج برای درمان قوت گرفته است. بلغارستان عملا با موج چهارم ویروس کرونا درگیر شده و توان خدماتی بخش درمان این کشور به‌ شدت فرسوده شده است.

روسیه هم روز شنبه بار دیگر رکورد تازه‌ای در موارد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید-19 ثبت کرد. مقام‌های بهداشتی این کشور از مرگ 1074 نفر خبر دادند.

بنابر گزارش یورونیوز، روسیه اگرچه با تولید واکسن اسپوتنیک وی، اولین سازنده واکسن کووید بود اما استقبال از آن در میان شهروندان این کشور به شدت پایین است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته دستور تعطیلی 11 روزه‌ای را برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت صادر کرد.

شناسایی موارد جدید ابتلا در نیوزیلند و استرالیا

نیوزیلند روز شنبه 104 مورد جدید ابتلا به کووید19 را گزارش کرده که در میان آن ها، اولین مورد ابتلا به این بیماری در منطقه‌ای در "جزیره جنوبی" این کشور نیز به ثبت رسیده است.

بیشتر موارد ابتلا به کووید19 در نیوزیلند در شهر اوکلند این کشور به ثبت رسیده، شهری که بیش از دو ماه در محدودیت های سختگیرانه کووید19 به سر برده است.

روزنامه گاردین نیز در این باره منتشر کرد که در استرالیا نیز بیش از 300 مدرسه در سراسر ایالات نیوساوت ولز و ویکتوریا طی سه هفته گذشته به دلیل شیوع دوباره کووید19 تعطیل شده اند.

از 11 اکتبر سال جاری میلادی (2021)، محدودیت های کرونایی در سراسر نیوساوت ولز لغو شد و مدارس نیز به تبع آن بسته به شرایط بهداشتی و شیوع کووید19 در مناطق مختلف این ایالت به آموزش حضوری از طریق "بازگشت مرحله ای به مدارس" یا "بازگشت کامل"، فعالیت خود را آغاز کردند. این در حالی است که داده های جدید موسسه تحقیقات کودکان "مرداک" بر اساس شیوع فعلی کووید19 در نیوساوت ولز پیش بینی کرده بود که با کاهش محدودیت های کرونایی در این ایالت، تعداد موارد ابتلا به این بیماری در بین کودکان افزایش می یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها