پورمختار، نماینده سابق مجلس:

عملکرد دولت قبل از دلایل سکوت برخی از جریانات سیاسی است/ سکوت جریان اصلاحات یک سکوت معنادار است

نماینده سابق مجلس گفت: باید دانست که تنها موضوع مورد بحث در فضای سیاسی، دولت جدید نیست بلکه احزاب و گروه‌ها می‌توانند درباره عملکرد مجلس یازدهم که در نیمه راه خود قرار گرفته و کارنامه چندان پرباری هم نداشته است، اظهار نظر کنند.

عملکرد دولت قبل از دلایل سکوت برخی از جریانات سیاسی است/ سکوت جریان اصلاحات یک سکوت معنادار است
کد خبر: 519446
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۰۸:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی پورمختار، نماینده سابق مجلس با اشاره به سکون فعالیت‌های جریانات سیاسی در کشور و سکوت بسیاری از فعالان این حوزه در ماه‌های اخیر و علت‌یابی آن، اظهار کرد: جریانات سیاسی اعم از احزاب یا فعالان سیاسی به گمانم هنوز در شوک ردصلاحیت‌های دو انتخابات گذشته هستند و همین امر موجب سکوت و کناره‌گیری بخشی از این جریانات و احزاب از فضای سیاسی امروز شده است.

به گزارش ایسنا، وی یادآور شد: برخی از جریانات سیاسی چه در انتخابات مجلس یازدهم و چه در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم به نوعی فرصت حضور و معرفی کاندیدای خود را به نحو مطلوب پیدا نکردند و شاید همین امر موجب شده که آنان فعلاً ترجیح دهند از فضای سیاسی فاصله بگیرند.

پورمختار با بیان اینکه احساسم این است که این گروه‌ها با شرایط جدید وفق پیدا نکرده‌اند و به همین دلیل به سکوت تمایل یافته‌اند، تاکید کرد: از طرفی نباید از یاد برد که هنوز از آغاز به کار رسمی دولت سیزدهم سه ماه هم نگذشته است و در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت که اگر گروه‌هایی خود را منتقد دولت هم می‌دانند بیایند و نظراتشان را مطرح کنند.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: بنابراین باید منتظر ماند و دید که توفیقات پیش‌روی دولت سیزدهم چه خواهد بود و این مسیر چگونه طی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از دلایل سکوت برخی از جریانات سیاسی در ماه‌های اخیر به عملکرد هشت ساله دولت قبلی باز می‌گردد، گفت: طرفداران دولت روحانی که بیشتر از گروه‌های چپ بودند در حال حاضر عملاً هیچ حرفی برای گفتن ندارند و عملکرد دولت متبوعشان آنقدر ایراد داشته است که حالا نتوانند چندان انتقادی مطرح کنند. ضمن اینکه هنوز عملکردی چندانی از دولت جدید نمی‌بینند که بخواهند اساسا به سمت طرح انتقاد یا نظرات خود بروند.

پورمختار با بیان اینکه بنابراین سکوت جریان اصلاحات یک سکوت معنادار است، اظهار کرد: با این حال امیدواریم که شرایط به سمتی رود تا احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف بتوانند اظهار نظرهای بیشتری داشته باشند و فضای سیاسی با پویایی بیشتری همراه شود.

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه نقد و ارائه راهکار از سوی احزاب و تشکل‌های سیاسی و شخصیت‌های شناخته‌شده می‌تواند باعث گشایش در فعالیت‌های سیاسی شود، یادآور شد: البته باید توجه داشت که تنها موضوع مورد بحث در فضای سیاسی کشور، دولت جدید نیست. احزاب و گروه‌ها می‌توانند در باب عملکرد مجلس یازدهم که تقریبا در نیمه راه خود قرار گرفته و کارنامه چندان پرباری هم نداشته اظهار نظر کنند.

وی در پایان با اشاره به نقش دولت‌ها برای ایجاد نشاط سیاسی در کشور اظهار کرد: دولت‌ها همیشه نقش مهمی در این زمینه داشته‌اند که از آن جمله می‌تواند تشویق، ارائه نقد و پیشنهاد از یک سو و و راه‌دادن به فعالان سیاسی و برگزاری جلسه با آنان از سوی دیگر اشاره کرد که می‌تواند مشوق خوبی از طرف دولت برای احزاب و گروه‌های سیاسی باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها