کد خبر: 519476
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۰:۲۰:۰۶
| |

مهدی نیک‌آیین، مدیر سینما «سپیده»:

مخاطبانی که واکسیناسیون به سینماها آورد/ مصایب منع تردد شبانه

مهدی نیک‌آیین مدیر سینما «سپیده» تهران بیان کرد که با سرعت گرفتن واکسیناسیون مخاطبان سینما هم افزایش پیدا کرد اما منع تردد شبانه همچنان باعث ریزش مخاطبان می‌شود.

مخاطبانی که واکسیناسیون به سینماها آورد/ مصایب منع تردد شبانه
کد خبر: 519476
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۰:۲۰:۰۶

اعتمادآنلاین| مهدی نیک‌آیین مدیر سینما سپیده درباره وضعیت استقبال مخاطبان از فیلم‌های در حال اکران طی هفته‌های اخیر گفت: قطعاً فرآیند واکسیناسیون تأثیر خود را بر جو روانی جامعه گذاشته و تنش‌ها و نگرانی‌های قبلی را دور کرده، این شرایط قطعاً روی صنف ما و استقبال از سینماها هم اثرگذار بوده، در این شرایط مشکل اصلی سینما اما کماکان عدم تبلیغات و نبود اطلاع‌رسانی مناسب است. ما همچنان شاهدیم که صداوسیما هیچ حمایتی از اکران نمی‌کند و فیلم‌ها هیچ تبلیغی در صداوسیما ندارند. اطلاع‌رسانی تنها در فضای مجازی صورت می‌گیرد. معمولاً هم قشر خاصی در آنجا هستند که شاید علاقه‌ای هم به سینمای ایران نداشته باشند. به همین دلیل اثرگذاری آن‌چنانی هم ندارد.

به گزارش مهر، وی درباره ترکیب فیلم‌های جدید اکران سینماها از هفته آینده هم اظهار کرد: فیلم‌های «قهرمان»، «جنایت بی‌دقت»، «مغز استخوان» و اگر «گشت ارشاد 3» هم اضافه شود، قطعاً به سینماها کمک خواهند کرد. همچنان اما امیدوارم تبلیغات محیطی و تبلیغات تلویزیونی هم به کمک سینما بیایند. سینما ظاهراً یک صنف است اما خیلی ارگان‌های دیگر دخیل هستند تا سینما بتواند جان بگیرد. وضعیت سیاسی و اقتصادی و جو روانی جامعه بر شرایط سینماها تأثیرگذار است.

نیک‌آیین تأکید کرد: امید داریم با تغییراتی که در مدیریت سازمان سینمایی شاهد هستیم، یک همدلی در میان ارگان‌ها به‌وجود بیاید و همه به سینما کمک کنند. کمااینکه در حال حاضر حدود 80 میلیون دز واکسن تزریق شده اما همچنان منع تردد شبانه در شهر تهران وجود دارد و این ممنوعیت قطعاً در فروش سینماها به ویژه در سانس‌های پایانی تأثیر دارد. امیدواریم برای همه این مسائل راهکار مناسبی اندیشیده شود.

مدیر سینما «سپیده» تأکید کرد: هر روز از سانس ساعت 8 شب به بعد، شاهد ریزش مخاطبان هستیم چراکه بسیار نگران هستند با وجود منع تردد شبانه زودتر به خانه برسند. افراد نمی‌توانند تا ساعت 10 و 11 با خودرو بیرون بمانند و مخاطبان سینماها محدود به افراد محلی و نزدیک می‌شود که می‌توانند پیاده تردد کنند. برای سینمایی مثل «سپیده» که در مرکز شهر و محدوده طرح ترافیک قرار دارد، از آن طرف هم تا 4 و 5 بعدازظهر افراد محدودیت تردد دارد این ماجرا هم روی تعداد مخاطبان ما تأثیر می‌گذارد. ترافیک ناشی از تغییر ساعت هم مزید بر علت شده است. اگر منع تردد شبانه برداشته شود، در بازه شبانه ترافیک هم کمتر است و مردم با فراغ بال می‌توانند به سینما بیایند. همین اقدامات بسیار کوچک، می‌تواند به سینما کمک کند اما نمی‌دانم چرا اتفاقی در این زمینه رخ نمی‌دهد.

وی درباره حضور فیلم‌های کمدی در ترکیب اکران بیان کرد: قطعاً چینش فیلم‌ها بسیار می‌تواند به سینماها کمک کند. اگر به موقع فیلم‌ها راهی اکران شوند و با سیاست در کنار هم قرار بگیرید اتفاقات بهتری را شاهد خواهیم بود. فیلم‌هایی که در حال حاضر قرار است روانه پرده سینماها شوند، همه فیلم‌های اجتماعی تلخ هستند که شاید مخاطب عام که تحت فشارهای اجتماعی و اقتصادی است، حوصله تماشای آن‌ها را نداشته باشد. با این ترکیب دایره مخاطبان سینما محدود می‌شود. اگر در کنار این آثار اجتماعی فیلم ژانر کودک، فیلم ژانر وحشت و فیلم کمدی هم قرار داشته باشد، سبد محصولات فرهنگی ذائقه‌های متنوع‌تری را پاسخ خواهد داد. طبیعتاً مخاطبان بیشتری هم راهی سینما می‌شوند.

نیک‌آیین در پایان تأکید کرد: سینماداران در حال حاضر روی اکران فیلم کمدی تأکید دارند. در فیلم‌های کمدی معمولاً یک سری بازیگران شناخته‌شده حضور دارند که هم به لحاظ تبلیغی و هم بار هنری به فروش فیلم کمک می‌کند. فیلم «قهرمان» هم درست است که یک فیلم تلخ اجتماعی است اما هم بازیگر شناخته‌شده دارد و هم خود اصغر فرهادی به‌عنوان یکی از استارهای سینمای ایران شناخته می‌شود و با خودشان مخاطب به همراه می‌آورد. سینماداران در این شرایط که سینما تا مرز ورشکستگی رفتند به‌دنبال چنین فیلم‌هایی هستند. اطلاع‌رسانی و تبلیغات هم در این شرایط بسیار مهم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها