کد خبر: 519552
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۳:۵۵:۴۶
| |

نسلی از طلا

تیم ملی فوتبال ایران در ادامه مسابقات انتخابی جام‌جهانی روزهای 20 و 25 آبان باید به مصاف لبنان و سوریه برود؛ دو بازی حساس که شاید پیروزی در آنها کار صعود تیم کشورمان به مرحله نهایی مسابقات جام‌جهانی را تا حدود زیادی یکسره کند.

نسلی از طلا
کد خبر: 519552
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۳:۵۵:۴۶

اعتمادآنلاین| در این شرایط اما هیچ چیز نمی‌تواند شیرین‌تر از آمادگی لژیونرهای ایرانی در اروپا باشد؛ بازیکنانی که دست بر قضا این هفته در نقاط مختلف قاره سبز خوش درخشیدند.

به گزارش دنیای اقتصاد، مهدی طارمی: درباره او قبلا نوشتیم. مهاجم ایرانی پورتو نخستین هت‌تریکش را با پیراهن این تیم برابر توندلا انجام داد و با هفت گل به صدر جدول برترین گلزنان لیگ پرتغال صعود کرد. حالا دیگر این درخشش، گلزنی یا پنالتی گرفتن طارمی نیست که همه را متعجب می‌کند، بلکه آنچه ارزش تبدیل شدن به «خبر» را دارد، ناکامی احتمالی این بازیکن است! همه‌چیز درباره طارمی عالی به نظر می‌رسد، جز بعضی چیزها که کاش نگوید و قبل از گفتن آنها کمی فکر کند.

سردار آزمون: اتفاقی که به‌شدت مشتاقش بودیم رخ داد و سردار آزمون بعد از مصدومیتش به فرم ایده‌آل نزدیک شد. مهاجم ایرانی زنیت سن‌پترزبورگ در چند مسابقه ملی و باشگاهی اخیر موفق به گلزنی نشده بود تا انتقادات زیادی از او صورت بگیرد. رسانه‌های روسی به شکلی عجیب، به‌شدت به سردار تاختند و فضای غریبی به وجود آمد. او اما در مسابقه این هفته تیمش برابر اسپارتاک مسکو عملکردی قابل قبول داشت. سردار دو گل تیمش را در جریان برتری 7‌بر‌یک زنیت به ثمر رساند تا با روحیه بالا روی حضور در ادامه مسابقات متمرکز شود.


انصاری‌فرد و حاج‌صفی: در لیگ یونان هم لژیونرهای ایرانی آ.‌ا.‌ک شب درخشانی داشتند. این تیم موفق شد در تازه‌ترین مسابقه‌اش با نتیجه 3بریک از سد رقیبی به نام «ولوس» بگذرد. گل اول آ.‌اک را کریم انصاری‌فرد در دقیقه 42 و گل سوم این تیم را هم احسان حاج‌صفی در نهمین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم به ثمر رساند. این دو بازیکن جزو باسابقه‌ترین نفرات تیم ملی هستند. در این میان به احسان کم و بیش بازی می‌رسد، اما کریم انصاری‌فرد قربانی ترافیک کم‌نظیر و تاریخی

خط حمله شده است.

الهیار صیادمنش: در لیگ اوکراین نیز دو مهاجم ایرانی تیم زوریا شب خوبی داشتند. در روزی که این تیم حریفی به نام «کلس» را مغلوب کرد، تک گل بازی را ‌اللهیار صیادمنش در دقیقه 38 به ثمر رساند. جالب اینکه پاس این گل را هم شهاب زاهدی، دیگر بازیکن ایرانی زوریا داد. شهاب البته هرگز شانسی برای حضور در تیم ملی ندارد، اما ‌اللهیار ستاره‌ای برای آینده است. او امسال در 11 بازی چهار گل برای زوریا زده و دو پاس گل هم ارسال کرده است.

احمد نوراللهی: درخشش در لیگ‌های قطر و امارات تحفه خاصی نیست و معمولا نباید آنها را در چنین گزارش‌هایی جدی گرفت، اما بحث احمد نوراللهی به عنوان بازیکن فیکس تیم ملی فرق دارد. بعد از یک شروع پرانتقاد در الاهلی امارات که ممکن بود از نظر روحی و روانی هم او را به هم بریزد، نوراللهی این هفته موفق شد در جریان برتری 2بریک تیمش برابر الجزیره، گل دوم و پیروزی‌بخش را به ثمر برساند و مورد ستایش مطبوعات اماراتی قرار بگیرد. احمد به این فضای مثبت در تیم جدیدش نیاز داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها