44 جایگاه سوخت در استان گیلان فعال شدند

کوروش بالادست مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان، عصر سه شنبه  اظهار داشت: مشکلات پیش آمده در توزیع سوخت و جایگاهها کشوری بوده و استان گیلان نیز به این مسئله مبتلا شده است. 

44 جایگاه سوخت در استان گیلان فعال شدند
کد خبر: 519598
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۹:۵۲:۱۷

اعتمادآنلاین| کوروش بالادست مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان، عصر سه شنبه اظهار داشت: مشکلات پیش آمده در توزیع سوخت و جایگاهها کشوری بوده و استان گیلان نیز به این مسئله مبتلا شده است.

وی اعلام کرد: طبق پیش بینی های انجامشده تا نیمه امشب حدود نیمی از جایگاههای سوخت استان فعال خواهند شد و مابقی نیز به تدریج و با حضور کارشناسان فنی به مدار بازخواهند گشت.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان تنظیم دستی جایگاهها را زمان بر توصیف کرد و گفت: اما خوشبختانه نیروهای فنی شرکت به طور مستمر در حال فعال کردن جایگاهها یکی پس از دیگری هستند.

بالادست همچنین تاکید کرد که طبق مزاکراتی که با شرکت ملی نفت صورت گرفت تا 24 ساعت آینده این مشکل به طور کلی در گیلان و سایر استانها رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مرحله استفاده از بنزین سه هزار تومانی برای جایگاهها قابل دسترس خواهد شد، از شهروندان خواست که در صورت عدم نیاز فوری از مراجعه به جایگاه های سوخت بپرهیزند.

پیش از ظهر امروز سه شنبه اختلال در سامانه هوشمند سوخت باعث ایجاد صف‌های طولانی و تراکم خودروها در پمپ های بنزین‌ سراسر کشور شد اما به فاصله کمی، مسوولان امر با دستی و آفلاین کردن سامانه هوشمند سوخت، آنها را به مدار توزیع بازگرداندند.

اختلال در سامانه هوشمند سوخت باعث شد کارت های سوخت در سامانه شناسایی نشود و دریافت بنزین با مشکل مواجه باشد، از این رو صف های طولانی در جایگاه های سوخت استان های مختلف کشور تشکیل شد.

براساس پیگیری ها، علت اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها ناشی از حمله سایبری بوده است که کارشناسان فنی در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و روند سوخت‌گیری در پمپ های بنزین‌ به حالت عادی برخواهد گشت.

این مسئله همزمان با کشور استان گیلان را نیز دربرگرفت که در ساعات نخست منجر به سردرگمی مردم شد.

طبق تازه ترین بررسی میدانی خبرنگار ایرنا ازدهام در بسیاری از جایگاههای سوخت به خصوص در شهر رشد کاهش یافتی و شرایط به سمت عادی سازی پیش می رود.

گیلان دارای 187 جایگاه سوخت بنزینی و ترکیبی و همچنین 126 جایگاه مربوط به گاز دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها