کد خبر: 519689
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ۱۱:۵۱:۵۴
| |

کیهان:

اسرائیل درباره حمله به ایران لاف می‌زند تا تهران برای پیشگیری از وقوع جنگ به برجام برگردد

کیهان نوشت: رژیم اسرائیل در کنار آمریکا و‌تروئیکای اروپا به خیال خام خود در پی آن هستند تا با ایجاد اختلال محاسباتی در ایران، معادلات و محاسبات طرف ایرانی را به هم بریزد و با این‌ترفند، بدون هیچ جنگی، طرف مقابل را تسلیم کرده و خلع سلاح کند.

اسرائیل درباره حمله به ایران لاف می‌زند تا تهران برای پیشگیری از وقوع جنگ به برجام برگردد
کد خبر: 519689
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ۱۱:۵۱:۵۴

اعتمادآنلاین| کیهان نوشت: در هفته‌های اخیر مقامات و رسانه‌های رژیم اسرائیل با لاف‌زنی درباره حمله به ایران، ادعاهای مضحکی را بیان کرده‌اند.

در همین رابطه در روزهای گذشته یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی بدون ذکر نام در مصاحبه با رسانه سعودی اینترنشنال مدعی شده است که «به‌خاطر وجود برجام، حمله به ایران اولویت اول نیروی هوایی اسرائیل نبود. اما اکنون این موضوع به اولویت اول نیروی هوایی اسرائیل مبدل شده است».

وی در ادامه مدعی شد: «برنامه اصلی نیروی هوایی اسرائیل برای سال 2022 آمادگی برای حمله احتمالی به ایران است». همچنین چندی پیش فرمانده واحد هوایی در نیروی هوایی ارتش اسرائیل مدعی شد که «این نیرو برای حمله به تأسیسات اتمی ‌ایران آمادگی دارد، حتی اگر لازم باشد این حمله به‌صورت فوری انجام شود.»

روزنامه تایمز اسرائیل نیز در خبری مشابه مدعی شد:«نیروی هوایی این رژیم پس از اختصاص بودجه و بروزرسانی برنامه‌های آموزشی، تمرینات خود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را از سال آینده آغاز خواهد کرد.»

به نوشته این روزنامه، در حالی که ابهام درباره بازگشت ایران به برجام روز به روز بیشتر می‌شود، نیروهای دفاعی اسرائیل در ماه‌های اخیر تلاش‌های خود برای آماده‌سازی در زمینه اقدام احتمالی نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران را افزایش داده‌اند.

تایمز اسرائیل نوشت: «پس از امضای برجام در شش سال پیش، اسرائیل موضوع حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران را به تعویق انداخت و به ارتش اسرائیل اجازه داد تا منابع خود را در مناطق دیگر سرمایه‌گذاری کند. اما پس از خروج آمریکا از این توافق و نقض این توافق از سوی ایران، این موضوع اهمیت تازه‌ای یافته است.»

علاوه بر این در هفته‌های گذشته کانال 12 اسرائیل مدعی شد که این رژیم رقمی بالغ بر 1،5 میلیارد دلار را به تقویت توانمندی‌های نظامی خود به منظور حمله به تاسیسات اتمی ‌ایران اختصاص داده است.

بنابر ادعای این رسانه صهیونیستی این بودجه قرار است صرف تهیه و تقویت انواع هواپیما و جنگنده، پهپادهای جمع‌آوری اطلاعات و تسلیحات خاصی شود که در حمله احتمالی به ایران به کار می‌رود.

همچنین در روزهای گذشته آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با لاف‌زنی مدعی شد که درباره موضوع درگیری مستقیم بین اسرائیل و ایران پرسش «آیا» مطرح نیست، بلکه پرسش «چه زمان» مطرح است و زمان آن هم دور نیست. لیبرمن در مصاحبه‌ای تصویری که در وب‌سایت صهیونیستی والا نیوز منتشر شد، ادعا کرد که‌تردیدی نیست که تقابل مستقیم با ایران در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد.

سایت ضدایرانی ایندیپندنت فارسی نیز چندی پیش در مطلبی مدعی شده بود: «راهبرد «مرگ با هزار ضربه چاقو» که ظاهرا طرح پیشنهادی نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، علیه ایران است نشان می‌دهد که اسرائیل طرحی برای ضربه‌زنی‌های متعدد در زمینه‌های گوناگون از جمله در توانایی‌های اتمی ‌به ایران دارد که در نهایت جمهوری اسلامی را از پا بیندازد».

این رسانه ضدایرانی در ادامه نوشت:«اکنون با تاخیر قابل ملاحظه‌ای که در مذاکرات احیای برجام رخ داده و گام‌هایی که ایران در جهت افزایش توان تولید اورانیوم غنی‌شده و سانتریفیوژهای جدید برداشته است نگرانی از اینکه زمان‌گریز اتمی ‌کوتاه و کوتاه‌تر شده است ذهن اسرائیل و بخشی از جامعه بین‌المللی را به خود مشغول کرده است. همین نگرانی‌ها می‌تواند به اسرائیل انگیزه رویارویی مستقیم بدهد و موجب شود منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام نماند و خود به تنهایی وارد عمل شود».

گنده‌گویی در عین استیصال


تجربه ثابت کرده است که مقامات رژیم صهیونیستی به «گنده‌گویی در عین استیصال» و به عبارتی به «لاف در غربت» اعتیاد دارند. مقامات این رژیم با این قبیل ادعاهای مضحک و خنده‌دار درباره مواجهه با ایران، در پی آن هستند تا شغال درمانده را شیر غران نمایش دهند.

در سال‌های گذشته مقامات رژیم صهیونیستی با لاف‌زنی حتی تاریخ دقیق حمله به ایران را نیز اعلام کرده بودند اما این گنده‌گویی صرفا در حد اعلام تاریخ باقی ماند و هیچ‌گاه به اجرا در نیامد.

ارتش پوشالی رژیم اسرائیل در حال حاضر حتی در مقابله با «بادبادک‌های آتش‌زای» جوانان فلسطینی نیز عاجز و ناتوان است. شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی چندی پیش به نقل از یک مسئول نظامی اسرائیلی اعلام کرد: «ارتش اسرائیل با پرتاب‌کنندگان بادبادک‌های آتشین برخورد خواهد کرد، چرا که این بادبادک‌ها مانند موشک بوده و پدیده‌ای خطرناک به شمار می‌روند».

لاف‌زنی برای ایجاد اختلال محاسباتی


شواهد و قرائن حاکی از آن است که لاف‌زنی مقام‌های رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد اختلال محاسباتی در نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز ایران طراحی شده است.

همان‌طور که ملاحظه کردید در اظهارات و تحلیل‌های ذکر شده در این گزارش، مقام‌ها و رسانه‌های صهیونیستی، همزمان با لاف‌زنی درباره حمله به ایران، به مسئله برجام و چگونگی تصمیم‌گیری ایران‌ اشاره کرده‌اند. مقام‌های آمریکایی نیز اظهارات مشابهی را درباره «گزینه‌های روی میز» بیان کرده‌اند. همچنین وزیر خارجه انگلیس در روزهای گذشته در هم‌نوایی با مقام‌های آمریکایی، مدعی شد اگر ایران بطور معنادار در مذاکرات برجامی وین شرکت نکند، همه گزینه‌ها روی میز خواهد بود.

در روزهای گذشته رسانه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در گزارشی درباره چگونگی اخذ امتیازات موشکی و منطقه‌ای از ایران در پوشش احیای برجام، نوشته بود:«در حال حاضر، به‌نظر می‌رسد که رهبر معظم ایران، آیت‌الله خامنه‌ای، معتقد نیست که یک تهدید نظامی قریب‌الوقوع برای کشورش وجود دارد و او بر اساس این ارزیابی عمل می‌کند.

اگر رهبر ایران متقاعد شود که تهدید جدی است، به‌ویژه با کمک ایالات متحده، او احتمالاً مسیر خود را تغییر خواهد داد.»

رژیم اسرائیل در کنار آمریکا و ‌تروئیکای اروپا به خیال خام خود در پی آن هستند تا با ایجاد اختلال محاسباتی در ایران، معادلات و محاسبات طرف ایرانی را به هم بریزد و با این ‌ترفند، بدون هیچ جنگی، طرف مقابل را تسلیم کرده و خلع سلاح کند.

به عبارت دیگر، لاف‌زنی درباره حمله نظامی به ایران برای این است تا حاکمیت ایران به این مسئله‌ترغیب شود تا با دائمی‌ کردن برجام و تعمیم توافق هسته‌ای به دیگر مولفه‌های قدرت، از وقوع جنگ پیشگیری کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها