کد خبر: 519762
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

زمستان سیاه افغانستان و دنیایی که نظاره‌گر است

برنامه جهانی غذای سازمان ملل هشدار داده در صورت عدم اقدام فوری، میلیون‌ها شهروند افغانستان در زمستان پیش رو با گرسنگی روبه‌رو می‌شوند. نهاد بین‌المللی حفاظت از کودکان نیز در گزارشی گفته کودکان افغانستان بیش از هر زمانی در معرض گرسنگی قرار گرفته‌اند.

حجم ویدیو: 4.09M | مدت زمان ویدیو: 00:01:31 دانلود ویدیو
کد خبر: 519762
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| برنامه جهانی غذای سازمان ملل هشدار داده در صورت عدم اقدام فوری، میلیون‌ها شهروند افغانستان در زمستان پیش رو با گرسنگی روبه‌رو می‌شوند.

نهاد بین‌المللی حفاظت از کودکان نیز در گزارشی گفته کودکان افغانستان بیش از هر زمانی در معرض گرسنگی قرار گرفته‌اند.

در افغانستان 22.8 میلیون نفر از جمله تقریبا 14 میلیون کودک، در زمستان امسال با بحران یا سطح اضطراری ناامنی غذایی روبه‌رو هستند.

بر اساس این گزارش‌ها، بیش از 5 میلیون کودک در حال حاضر تنها یک قدم با سوء‌تغذیه فاصله دارند و میلیون‌ها خردسال در معرض خطر هستند.

این داده‌ها نشان می‌دهد تعداد افرادی که با گرسنگی بحرانی یا اضطراری روبه‌رو هستند در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است.

تسلط طالبان بر کابل و سراسر افغانستان باعث شد اقتصاد شکننده این کشور که وابستگی شدیدی به کمک‌های خارجی داشت بیشتر تضعیف شود.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان کشور‌های غربی، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول کمک‌ها و پرداخت‌هایشان را به این کشور متوقف کردند.

آمریکا از دسترسی دولت طالبان به پول ذخیره افغانستان در خارج جلوگیری کرده و این باعث شده حقوق کارمندان دولت هم پرداخته نشود.

بسیاری از مردم افغانستان این روزها دارایی منازل خود را برای خرید غذا می‌فروشند.

بحران غذایی در افغانستان با کمبود آب و خشکسالی شدید همراه شده است.

تدوین: بهنام افشاری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها