کد خبر: 523388
|
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۰۸:۵۸:۰۸
| |

ارتش سودان با بازگشت عبدالله‌ حمدوک به دولت موافقت کرد

یک منبع سودانی از موافقت ارتش این کشور برای بازگشت عبدالله حمدوک به ریاست دولت و آزادسازی زندانیان سیاسی خبر داد.

ارتش سودان با بازگشت عبدالله‌ حمدوک به دولت موافقت کرد
کد خبر: 523388
|
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۰۸:۵۸:۰۸

اعتمادآنلاین| رویترز به نقل از یک منبع در حزب امت سودان خبر داده که رهبران ارتش این کشور با بازگرداندن عبدالله حمدوک به ریاست دولت موافقت کردند.

به گزارش ایرنا، به نقل از این رسانه، ارتش و نخست وزیر سودان بر سر تشکیل دولت تکنوکرات‌ها به ریاست عبدالله حمدوک و آزادی زندانیان سیاسی به توافق رسیدند.

رئیس حزب امت سودان به رویترز گفته حمدوک دولت «فن‌سالار» تشکیل می‌دهد و تمامی زندانیان سیاسی آزاد می‌شوند.

ساعاتی پیش، اسکای نیوز به نقل از منابع آگاه سودانی خبر داده بود که عبدالله حمدوک نخست‌وزیر و مقام‌های نظامی این کشور درباره آزادی تمامی زندانیان سیاسی و تشکیل یک دولت «فراحزبی» توافق کرده‌اند و قرار است در اعلامیه‌ای بازگشت حمدوک به نخست‌وزیری را اعلام کنند.

البرهان پنجشنبه شب فرمان تشکیل شورای حاکمیتی انتقالی جدید به ریاست خودش را اعلام کرد و «محمد حمدان دقلو» را به عنوان معاون به همراه 11 نفر دیگر در این شورا منصوب کرد.

به دنبال کودتای نظامی در سودان در سوم آبان، گروهی از نظامیان به اقامتگاه «حمدوک» نخست وزیر این کشور حمله کردند و او را در بازداشت خانگی قرار دادند.

همچنین گزارش‌هایی نیز در آن زمان از بازداشت چهار نفر از وزیران دولت و مشاور مطبوعاتی نخست وزیر سودان منتشر شد و منابع آگاه، نظامیان ناشناس را به کودتا علیه دولت انتقالی متهم کردند.

به دنبال این اقدام نهادهای مردمی و حقوق بشری از مردم سودان با برپایی تظاهرات به آن اعتراض کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها