هیأت ایرانی برای پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی وارد بغداد شد

منابع عراقی گزارش دادند که هیأتی قضایی از ایران برای بررسی پرونده ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق وارد بغداد شده است.

هیأت ایرانی برای پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی وارد بغداد شد
کد خبر: 523920
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ۱۲:۱۳:۴۹

اعتمادآنلاین| رسانه‌های عراقی، صبح امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که هیأتی قضایی از ایران وارد بغداد شده است.

به گزارش فارس و بر اساس گزارش پایگاه خبری «العهد نیوز»، هدف از سفر این هیأت ایرانی به بغداد پیگیری پرونده ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی است.

در ادامه این گزارش آمده است که «فائق زیدان» رئیس شورای قضایی عالی عراق با این اعضای این هیأت ایرانی دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

این هیأت در حالی وارد بغداد شده است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر در نشست کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهانش بر پیگیری این پرونده و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی تأکید کرده بود.

در این جلسه که با حضور نماینده خانواده مکرم شهید سلیمانی و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط قضایی، سیاسی، امنیتی، حقوقی و نظامی برگزار شد، مدعوین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص پیگیری این پرونده پرداختند و ضمن بیان گزارش از عملکرد دستگاه متبوع خود، آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در موضوع مورد نظر و ابعاد و آثار مختلف مسئله را بیان کردند.

وزیر امور خارجه ضمن تأکید بر لزوم پیشبرد اقدامات در حال اجرا، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره‌ سردار شهید سپهبد سلیمانی، قهرمان ملی و بین‌المللی مبارزه با تروریسم و همچنین نقش مقامات و دولت آمریکا در ارتکاب جنایت نابخشودنی ترور سردار سلیمانی، تأکید کرده بود: «تداوم پیگیری این پرونده و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی جزو سیاست‌های قطعی است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها