کد خبر: 372676
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۲:۳۳:۲۵
| |

رهبر اپوزیسیون روسیه :

سربازی اجباری فعال ضد کرملین در قطب شمال برابر با آدم‌ربایی است

رهبر اپوزیسیون روسیه تأکید کرد، خدمت نظامی اجباری یکی از متحدانش در یکی از پایگاه‌های هوایی دورافتاده در قطب شمال برابر با "آدم‌ربایی و حبس غیرقانونی" است.

سربازی اجباری فعال ضد کرملین در قطب شمال برابر با آدم‌ربایی است
کد خبر: 372676
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۲:۳۳:۲۵

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، روسلان شاودینف، مدیر پروژه در بنیاد مبارزه با فساد الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه روز دوشنبه پس از آنکه در آپارتمانش شکسته شد، برق خانه‌اش قطع شد و تلفن همراهش از دسترس خارج شد، در آپارتمانش در مسکو بازداشت شد.

شاودینف عصر سه‌شنبه در یکی از پایگاه‌های نظامی دورافتاده در قطب شمال ظاهر شد.

ناوالنی گفت: شاودینف که پیش‌تر تلاش کرده بود تا به دلایل پزشکی از سربازی معاف شود، روز چهارشنبه توانست با تلفن فرد دیگری با من تماس بگیرد.

وی افزود:‌ شاودینف به من گفت که در دوره یک سال سربازی‌اش اجازه استفاده از تلفن همراه را ندارد و سرباز دیگری موظف شده تا همیشه و همه جا مراقب عملکرد او باشد.

ناوالنی افزود: وکلای شاودینف خدمت سربازی او را به چالش خواهند کشید و تأکید خواهند کرد که او به صورت غیرقانونی ربوده و زندانی شده است.

ناوالنی در پیامی در رسانه‌های اجتماعی گفت: خدمت در ارتش خیلی راحت به راهی برای حبس مردم تبدیل شده است.

فعالان اپوزیسیون برخورد صورت گرفته با شاودینف را به شیوه‌های رفتاری در روسیه تزاری و جماهیر شوروی سابق که مخالفان سیاسی را به نقاط دورافتاده تبعید می‌کردند، تشبیه کردند.

شاودینف یکی از اعضای کمپین ناموفق ناوالنی در برابر ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2018 میلادی بود. وی به عنوان یک مجری تلویزیونی برای کانال آنلاین ناوالنی نیز خدمت کرده و به مدیریت پروژه‌ها در بنیاد ناوالنی که تحقیقات فساد در خصوص مقامات و مدیران دولتی را منتشر می‌کنند، کمک کرده است.

والنتینا ملنیکووا، رئیس اتحادیه کمیته‌های مادران سربازها به خبرگزاری رویترز گفت: من نسبت به شیوه برخورد با شاودینف کاملا مشکوک هستم. بدون شک این یک برخورد غیرقانونی است.

اما سرهنگ ماکسیم لوکتف، معاون کمیسر ارتش مسکو به خبرگزاری تاس گفت: شاودینف مدت طولانی از خدمت اجباری فرار کرده و یکی از دادگاه‌های روسیه روز دوشنبه دستور قانونی بودن سربازی او را صادر کرد.

خدمت سربازی یک ساله در روسیه برای تمام مردان بین 18 تا 27 سال اجباری است که استثناهای بسیار اندکی در این زمینه وجود دارد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت:‌ اگر شاودینف یک سرباز فراری بوده، برخورد صورت گرفته با او کاملا قانونی است.

وی افزود: اگر شاودینف از سربازی فرار کرده در نتیجه قوانین مربوطه فدرال روسیه را نقض کرده است. اگر او از سربازی فرار کرده و در حال حاضر در حال گذراندن دوره خدمت خود است، پس همه چیز طبق قانون صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها