اعتمادآنلاین گزارش میدهد:
اردوکشی اتوبانی کفنپوشان علیه روحانی و امثال لاریجانیها در قم با عنوان «قیام قم علیه نفاق»/ کاروان کفنپوش مسیر حرم تا حرم را انتخاب کردهاند/ چه کسانی نامه توزیعشده در تجمع طلاب مدرسه فیضیه را نوشتهاند؟/ طراحان اردوکشی خیابانی کفنپوشان علیه روحانی و
صبح امروز بیانیهای با تیتر درشت «قم آماده قیام علیه نفاق» در تجمع مدرسه فیضیه بین طلاب و روحانیون دست به دست میشد که مشخص شد جریانی بیتوجه به اختلاف نظرها درباره لایحه پالرمو همزمان رییسجمهوری و رییس قوه قضاییه و رییس مجلس را هدف گرفته است.
اعتمادآنلاین| شاید کمتر کسی گمان میکرد وقتی آیتالله صادق آملی لاریجانی در مقام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت به انتقاد حسن روحانی از عدم تصویب پالرمو در مجمع تشخیص پاسخ میداد و میگفت: «رئیسجمهور محترم، اخیراً در خصوص مجمع تشخیص مصلحت نظام مطالبی را به تعریض بیان کردند که لحن ایشان قابل قبول نیست و این تعبیر که «ده، بیست نفر نشستهاند و برای مردم تصمیم میگیرند» هم سخنی هضمناپذیر است»، جریانی در قم در صدد برگزاری اردوی قیام در قم و حوزههای علمیه علیه حسن روحانی و برادران لاریجانی بودند. اما وقتی امروز بیانیهای با تیتر درشت «قم آماده قیام علیه نفاق» صبح امروز در تجمع مدرسه فیضیه بین طلاب و روحانیون دست به دست میشد مشخص شد که جریانی بیتوجه به اختلاف نظرها درباره لایحه پالرمو همزمان رییس جمهوری و رییس قوه قضاییه و رییس مجلس را هدف گرفته است.
هرچند نام هیچ گروهی و امضای هیچ کسی پای بیانیه آمادهباش قم علیه روحانی و برادران لاریجانی نیست و تنها شماره تلفنی جهت هماهنگیهای اولیه در اردوی نویسندگان این بیانیه دیده میشود اما متن تند بیانیه نشان میدهد که نویسندگان و طراحان قیام قم قصد عبور از روسای قوا را دارند.
بیانیه با «بسم الله القاصم الجبارین و مبیر الظالمین» آغاز شده. عبارتی که در سخنان پیشوایان دین مشاهده نشده است و تنها آنچه از زبان معصومان(ع) در ادعیه و مناجاتها آمده این تعبیر است: «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ»؛ یعنی ستایش خداى را که درهم شکننده سرکشان و نابودکننده ستمکاران است. به فرموده امام صادق (ع)، پیامبر اسلام(ص) این دعا را در ماه مبارک رمضان میخواندهاند.
انتخاب آغاز بیانیه با عبارت «خداى را که درهم شکننده سرکشان و نابودکننده ستمکاران است» به جای بسم الله الرحمین الرحیم نشاندهنده هدف اصلی اتاق فکر قیام قم علیه روحانی و برادران لاریجانی است.
حتی اگر «بسم الله القاصم الجبارین و مبیر الظالمین» شناختی نسبی از ادامه بیانیه را حاصل نکند دیگر نمیشود انتخاب آیه 88 سوره نساء درباره منافقین را دید و نفهمید که ماجرا از چه قرار است.
بیانیه بدون امضای توزیعشده در تجمع مدرسه فیضیه به بهانه سالروز صدور منشور روحانیت توسط امام خمینی و در مخالفت جدی با تصویب لایحه پالرمو به نگارش درآمده و در پایان آن با ادبیاتی غیرمحترمانه آمده است: مردم انقلابی قم در کاروانی کفنپوش مسیر حرم تا حرم (حرم حضرت معصومه(س) تا حرم حضرت امام(ره) را طی نموده و به امام راحل عزیزمان بگوییم که هرگز نخواهیم گذاشت که به خلف صالحتان امام خامنهای عزیز همچون شما ظالمانه و مکارانه جام زهر بنوشانند و باری دیگر دستان علی زمان را با دستار و دسیسه ببندند.»
متن کامل دعوتنامه برای قیام کفن پوشی و تجمع اتوبانی در قم به شرح زیر است:
«بسمالله قاصم الجبارین و مبیر الظالمین
قم آماده قیام علیه نفاق
«فَمَا لَکُمْ فِی الْمُنَافِقِینَ فِئَتَیْنِ وَاللَّهُ أَرْکَسَهُمْ بِمَا کَسَبُوا أَتُرِیدُونَ أَنْ تَهْدُوا مَنْ أَضَلَّ اللَّهُ وَمَنْ یُضْلِلِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ سَبِیلًا: چرا درباره منافقین دو دسته شدهاید؟ بعضی جنگ با آنها را ممنوع و بعضی مجاز میدانید؟ در حالی که خداوند به خاطر اعمالشان- افکار آنها را کاملا وارونه کرده است. آیا شما میخواهید کسانی را که خداوند بر اثر اعمال زشتشان گمراه کرده، هدایت کنید؟ در حالی که هر کس را خداوند گمراه کند، هرگز راهی برای هدایت او نخواهی یافت.» (آیه 88 سوره نساء)
اینک که در سالروز صدور منشور روحانیت از قلم روحانی حضرت روحالله منشور دیگری از خاصه خلف صالح ایشان، امام خامنهای(دام ظله العالی) افق روشن را فراروی آینده انقلاب و حرکت اسلامی ملت ایران بازگستره است، مقایسهای هر چند کوتاه میان این دو سند تاریخی ما را بر آن میدارد که با نگاهی مسئولانه و تکلیفمدارانه وظیفه خطیر امروزمان را به درستی شناخته و بدان عمل کنیم.
حضرت امام خامنهای(حفظهالله تعالی) در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: "بدانید اگر بیتوجمهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهههایی از تاریخ چهلساله نمیبود- که متاسفانه بود و خسارتبار هم بود- بیشک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمانهای بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمیداشت."
حال سوال این است: آیا حوزههای علمیه پس از صدور منشور روحانیت امام(ره) تاکنون در برابر روحانینماها، متحجرین و غربگرایان آمریکازده متحدانه و همدلانه ایستادهاند؟!!! و اگر میایستادند، انقلاب اسلامی ما از شعارهای اصولی خود در برهههایی دست میکشید و خسارتهای محض گریبانش را میفشرد؟
آیا حوزههای علمیه به عنوان نماد عدالتخواهی و فسادستیزی مقابل این واپسگراییها از اصول ارزشی انقلاب تمامقامت قیام کردهاند؟!
آیا غیرت دینی فیضیه تحتالشعاع بعضی تعصبات قومی و تقدسات ساختگی برخیها غبارآلود و پنهان نمانده؟
آن روز که بدنه حوزه علمیه و اکثریت قاطع طلاب و افاضل یکصدا و یکپارچه فریاد میزدند که امثال علی لاریجانی ذرهای صلاحیت و لیاقت تکیه زدن بر پستهای کلیدی جمهوری اسلامی را ندارند، چرا معدود افراد موجه حوزوی با توجه به مرجعیتزادگی وی ناصران و مویدان او بودند؟!!!
امروز که جامعه ما در اثر خیانتهای امثال حسن روحانیها- با کمترین پیشینه علمی و سابقه حوزوی- به ورطه فقرزایی و فلاکتافزایی و معضلات جدی معیشتی درغلطیده است و روحانیت معزز و حوزههای مقدسه شیعه، ناجوانمردانه مورد هتک اهانت و ناسزا قرار میگیرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی به ناکارآمدی متهم میشود و نایب امام زمان(علیهالسلام) مغرضانه مسبب اصلی مشکلات معرفی میشود، آیا آن معدود افراد موجه حوزوی حاضر به دفاع از موضعگیریهای خود و پاسخگوی این فاجعه عظمای تاریخی خواهند بود؟ آیا آن معدود افراد موجه حوزوی که همه برنامههای شیطانی و زیانبار برجامیان را تایید میکردند، امروزه در برابر اشک چشم یتیمان و عرق شرم پدران آبرومند و نگاه نگران مادران دردمند چه جوابی در پیشگاه خداوند متعال و صاحبان اصلی انقلاب (کوخنشینان محرومان) خواهند داشت؟
بگذریم که قصهها و غصهها از حرکتهای خزنده و نشستهای مرموزانه برخی عمامه بهسرهای منهنگ و جویای نام و نان و مارهای خوش خط وخال سقیفهنشین در راستای انقلابزدایی و ترویج سکولاریسم در حوزه علمیه، فراتر از تاب و طاقت قلمها و قرطاسهاست؛ که این خود فرصتی دیگر و مجالی گشودهتر میطلبد.
و اما وظیفه حوزههای علمیه مخصوصا حوزه علمیه مقدسه قم در وضعیت کنونی: حال که نفاق و خیانت این مروجان اسلام آمریکایی و غربگرایان وطنفروش برای همگان واضح و مبرهن شده است، آیا وقت قیام حوزههای علمیه علیه این جرثومههای فساد و فتنه و نوکران اجانب فرانرسیده است؟ آیا باید منتظر بنشینیم تا همه قراردادهای ننگین استعماری یکی پس از دیگری با گروگانگیری معیشت مردم به تصویب رسد؟ و فتنه از پیش طراحیشده سال 98 ما و انقلاب ما را در مشت و محاصره خویش درآورد؟
اولین گام پیشنهادی ما در گام دوم انقلاب این است که: همه طلاب و فضلا و مردم انقلابی قم در کاروانی کفنپوش، مسیر حرم تا حرم (حرم حضرت معصومه سلامالله علیها تا حرم حضرت امام رحمهالله علیه) را طی کرده و به امام راحل عزیزمان بگوییم که هرگز نخواهیم گذاشت که به خلف صالحتان، امام خامنهای عزیز همچون شما ظالمانه و مکارانه جام زهر بنوشانند و باری دیگر دستان علی زمان را با دستار و دسیسه ببندند.
ما زنده از آنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی عدم ماست.
«زمان حرکت متعاقبا اعلام میشود.»
متن دعوتنامه بدون امضای فوق گویای هیچ تفسیر و توضیحی نمی خواهد و فقط این پرسش ها را به همراه دارد که:
1- چه کسانی نامه توزیع شده در تجمع طلاب مدرسه فیضیه را نوشتهاند؟
2- طراحان اردوکشی خیابانی کفنپوشان علیه روحانی و برادران لاریجانی چه کسانی هستند؟
3- آیا مدیریت حوزه علمیه قم از پروژه قیام کفن پوشان علیه روسای قوا به بهانه مخالفت با لایحه پالرمو اطلاع دارد؟
4- آیاطراحان این پروزه درخواست رسمی خود را برگزاری قانونی به استانداری قم ارائه دادهاند و اینکه استانداری قم با این درخواست موافقت کرده است یا خیر؟
5- آیا اینگونه اقدامات به نفع منافع ملی است؟
باید منتظر ماند و دید هویت جریانی که این دعوتنامه را تنظیم کرده مشخص خواهد شد و استانداری قم، مجوزهای قانونی را برای راهپیمایی کفنپوشان مخالف حسن روحانی و برادران لاریجانی صادر خواهد کرد یا خیر؟
دیدگاه تان را بنویسید