کد خبر: 657285
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۷ ۱۳:۱۱:۳۶
| |

جاروی استخر و رطوبت گیر، تجهیزات لازم برای استخر خانگی و عمومی

استخرهای شنا، چه در منزل و ویلای شخصی، چه در اماکن تفریحی و ورزشی و چه پرورش ماهی، نیازمند مراقبت و نگهداری اصولی هستند.

جاروی استخر و رطوبت گیر، تجهیزات لازم برای استخر خانگی و عمومی
کد خبر: 657285
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۷ ۱۳:۱۱:۳۶

یکی از مهمترین بخش های نگهداری از استخر، حفظ کیفیت و سلامت آب آن است. تجهیزات زیادی برای حفظ کیفیت و سلامت آب استخر و محیط استخرهای سرپوشیده استفاده می شد، اما جاروی استخر و رطوبت گیر، دو وسیله ای هستند که دراین زمینه نقش حیاتی ایفا می کنند و در کنار تجهیزاتی مانند پمپ استخرو فیلتر استخر، به عنوان نیروهای محرک یک استخر عمل می کنند.

جاروی استخر، راه حلی آسان برای نظافت استخر شما

جاروی استخر وسیله ای است که برای تمیزکردن کف و دیواره های استخر از جلبک، شن و ماسه و سایر آلودگی ها استفاده می شود. جاروی استخر در انواع مختلف، جاروی استخر دستی، جاروی استخر نیمه اتوماتیک، جاروی استخر اتوماتیک (رباتیک) در بازار موجود است. جاروی استخر، همچنین با از بین بردن آلودگیها، به حفظ سلامت آب استخر کمک می کند و از ایجاد محیط مناسب برای رشد جلبک جلوگیری می کند. استفاده از جاروی استخر نیازبه استفاده از مواد شیمیایی را کاهش دهد.

انواع جاروی استخر؛ مزایا و معایب

سه نوع جاروی استخر پرکاربرد در بازار ایران وجود دارد:

  • جاروی استخر دستی

جاروی استخر دستی ارزان ترین نوع جاروی استخر است و نسبت به دو نمونه دیگر، کارایی کمتری دارد. قیمت اقتصادی و ارزان یکی از مشخصه های مهم این نوع جاروی استخر است و نیاز به برق و تجهیزات جانبی ندارد و برای استخرهای کوچک مناسب است اما تمیزکردن استخر با آن زمان بر و طاقت فرسا است وبه اندازه سایر جاروها، تمیزکردن عمیق و کاملی انجام نمی دهد.

  • جاروی استخر نیمه اتوماتیک

این نوع جاروی استخر به پمپ و فیلتراستخر متصل می شود و به طور خودکار کف استخر را تمیز می کند. جاروی استخر نیمه اتوماتیک از جاروی استخر دستی گران تر است اما تمیزکردن استخر را آسان تر می کند. جاروی نیمه اتوماتیک برای استخرهای متوسط مناسب است. امافقط کف استخر را تمیزمی کند و دیواره ها را تمیز نمی کند.

  • جاروی استخر اتوماتیک

این نوع جاروی استخر به طور کامل اتوماتیک عمل می کند و بدون نیاز به دخالت انسان، کف و دیواره های استخر را تمیز می کند. جاروی استخر اتوماتیک گران ترین نوع جاروی استخر است، اما تمیزکردن استخر را به آسان ترین و سریعترین روش انجام می دهد و از دو نمونه دیگر بسیار کاراتر است.

نکات مهم برای انتخاب بهترین جاروی استخر

  • نوع استخر: اگر استخر شما کوچک است، جاروی دستی یا نیمه اتوماتیک می تواند مناسب باشد، اما اگر استخر شما بزرگ است، جاروی اتوماتیک بهترین گزینه است.
  • بودجه: جاروی اتوماتیک گران ترین نوع جاروی استخر است. اگر بودجه شما محدود است، جاروی دستی یا نیمه اتوماتیک را انتخاب کنید.
  • نیازهای شما: اگر به دنبال تمیزکردن سریع و آسان استخر هستید، جاروی اتوماتیک بهترین گزینه است. اما اگر به دنبال جاروی ارزان تر هستید، جاروی دستی یا نیمه اتوماتیک را انتخاب کنید.
  • قدرت مکش: جاروی استخر باید قدرت مکش کافی برای تمیزکردن آلودگی ها از کف و دیواره های استخر را داشته باشد.
  • طول کابل: جاروی استخر باید کابلی به اندازه کافی بلند داشته باشد تا بتواند تمام قسمت های استخر را تمیز کند.

عمر تجهیزات استخر خود را با رطوبت گیراستخرافزایش دهید

رطوبت گیر وسیله ای است که برای جذب رطوبت اضافی هوا استفاده می شود. رطوبت بالا در محیط استخر می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند نم و کپک، خوردگی تجهیزات و مشکلات تنفسی شود. رطوبت گیرمی تواند رطوبت محیط استخر را در حد مطلوب نگه دارد و با جذب رطوبت اضافی هوا، از ایجاد نم و کپک در محیط استخر جلوگیری می کند. رطوبت بالا می تواند باعث خوردگی تجهیزات استخر شود. رطوبت گیر با کاهش رطوبت محیط، از این مشکل جلوگیری می کند. همچنین رطوبت بالا میتواند باعث ایجاد مشکالت تنفسی شود.

مزایای استفاده از رطوبت گیراستخر

  • کنترل رطوبت محیط استخر: رطوبت گیر میتواند رطوبت محیط استخر را در حد مطلوب نگه دارد.
  • جلوگیری از نم و کپک: رطوبت گیر با جذب رطوبت اضافی هوا، از ایجاد نم و کپک در محیط استخر جلوگیری می کند. نم و کپک نه تنها ظاهر استخر را زشت می کند، بلکه می تواند برای سلامتی شناگران نیز مضر باشد.
  • حفظ سلامت تجهیزات: رطوبت گیر با کاهش رطوبت محیط، از خوردگی تجهیزات استخر جلوگیری می کند. خوردگی تجهیزات می تواند عمر آنها را کوتاه کند و هزینه های تعمیر و نگهداری استخر را افزایش دهد.
  • ایجاد محیطی سالم برای شنا: رطوبت گیر با ایجاد محیطی با رطوبت مناسب، به سلامت شناگران کمک می کند.

در نتیجه

حال که اهمیت این دو وسیله مهم را در نگهداری از استخر متوجه شدید، احتمالا بخواهید آنها را برای استخر خود خریداری کنید، اما کدام نوع برای استخر شما مناسب است؟ شرکت ساینا تصفیه آریا با نام دیجی پول مارکت با بیش از یک دهه سابقه درخشان در امر مشاوره، فروش و اجرای پروژه های خانگی و صنعتی آماده ارائه مشاوره رایگان به مشتریان ارجمند برای انتخاب بهترین نوع تجهیزات استخر است. کافیست با شماره های دفتر مرکزی شرکت ساینا تصفیه آریا 58925000-021 تماس حاصل کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها