کد خبر: 637933
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۴ ۰۷:۱۰:۳۸
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اعدام مردی که زنی میانسال و مهمانش را کشت

اختلاف مالی باعث شده بود مرد جنایتکار زن میانسال و دختری جوان را که مهمان او بود به قتل برساند.

اعدام مردی که زنی میانسال و مهمانش را کشت
کد خبر: 637933
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۴ ۰۷:۱۰:۳۸

حکم قصاص مردی که زنی میانسال و دختری جوان را به قتل رسانده بود، اجرا شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، ماموران کلانتری۱۰۶ نامجو ظهر روز دوشنبه ۳۰ مهرماه ۱۳۹۷ از سوی مردی باخبر شدند که دو زن در خانه‌ای قدیمی کشته شده‌اند. با اعلام این خبر مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند و در طبقه اول از ساختمانی قدیمی و پنج طبقه با اجساد دو زن روبرو شدند که یکی ۴۰ ساله و دیگری ۲۵ ساله بودند.

قربانیان با اصابت چاقو و فشار بر عناصر حیاتی گردن به قتل رسیده بودند. بررسی‌ها نشان داد، زن ۴۰ ساله صاحبخانه بوده و زن جوان مهمان او بوده که هر دو به طرز مرموزی به قتل رسیده‌اند. مأموران در تحقیقات بعدی دریافتند افراد زیادی به این خانه رفت‌و‌آمد داشتند که در نهایت مأموران به رد دو پسر جوان رسیدند.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری دو مظنون به قتل ادامه داشت، به مأموران خبر رسید دو متهم در حوالی شهرستان میاندوآب در استان آذربایجان‌غربی دستگیر شده‌اند.

به این ترتیب هر دو متهم پس از انتقال به تهران در دادسرای امور جنایی پایتخت مورد بازجویی قرار گرفتند. یکی از آنها که محمود نام داشت در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و مدعی شد همدستش حمید در قتل دو زن دست نداشته است. دو متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

متهم اصلی که در آن زمان ۲۱ سال داشت در بازجویی‌ها گفت: من یک‌سال قبل به خاطر بیکاری از شهرستان قزوین به تهران آمدم و در یک فروشگاه زنجیره‌ای موادغذایی مشغول به کار شدم و ماهی یک‌میلیون تومان حقوق می‌گرفتم. فقط زن ۴۰ ساله را می‌شناختم و دختر جوان هم مهمان او بود که او را هم کشتم. مدتی قبل از آن ماجرای مرگبار در گروه تلگرامی با مقتول آشنا شدم و پس از آن هم برای خرید به فروشگاه می‌آمد. در این بین مراودات مالی با هم پیدا کردیم و من از زن میانسال طلب داشتم. چون چند بار از فروشگاه، موادغذایی برد و پولش را نداد و دایم امروز و فردا می‌کرد و در آخر هم تهدید کرد، اگر اصرار کنم آبروی مرا در گروه تلگرامی می‌برد. برای همین من قصد داشتم از خانه‌اش سرقت کنم، اما وقتی مقاومت کرد او را کشتم و مجبور شدم مهمانش را هم بکشم.

پس از تکمیل تحقیقات این متهم در دادگاه نیز حرف‌های مشابهی را تکرار کرد و گفت: وقتی آن زن بدهی‌اش را نداد، تصمیم گرفتم از خانه‌اش سرقت کنم. به همین دلیل با دوستم که از فامیل‌های دورم است و حدود یک ماه قبل از آن برای کار به تهران آمده بود، موضوع سرقت را در میان گذاشتم و به او گفتم زن تنهایی را می‌شناسم که اگر موفق به سرقت از خانه‌اش شویم، حدود ۵۰ میلیون تومان گیرمان می‌آید. او هم باور کرد و همراهم آمد. وقتی به خانه آن زن رفتیم متوجه شدیم مهمان دارد. ابتدا اصرار کردم پول مرا پس دهد، اما قبول نکرد که تنهایی هر دو را کشتم. البته دوستم که همراهم بود شوکه شده بود و به من اعتراض کرد که قرار بود سرقت کنیم نه اینکه آدم بکشیم، او را هم تهدید کردم که حرفی نزند.

این متهمان در نهایت با سرقت سه دستگاه گوشی موبایل، ۵۰۰ هزار تومان پول نقد و دو عدد کیف زنانه از آن خانه خارج شده بودند و تصمیم گرفتند به خارج از کشور فرار کنند برای همین به تبریز رفتند، اما به گفته خودشان در آن شهر  پولشان تمام شد و قصد داشتند با کرایه خودرو دربستی به مقصد شهرستان میاندوآب بروند و  در آنجا از دست راننده فرار کنند. ولی وقتی به مقصد رسیدند به خاطر پول کرایه خودرو با راننده درگیر و  دستگیر شدند. پس از آن هم با توجه به اینکه عکسشان از سوی مأموران پلیس پایتخت برای شناسایی به مراکز پلیس فرستاده شده بود شناسایی و مجبور اعتراف به قتل شدند.

در نهایت با پایان دادگاه قضات حکم به قصاص متهم اصلی و تحمل حبس برای دوست او را صادر کردند که این رای‌ها از سوی قضات دیوان عالی کشور تایید شد تا پرونده وارد مرحله اجرای حکم شود. دوست محمود در حال حاضر مشغول تحمل حبس است اما خودش روز گذشته به دار مجازات آویخته شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها