کد خبر: 611172
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۵ ۱۶:۰۰:۲۴
| |

رضامراد صحرایی خبر داد:

تفاهم آموزش و پرورش با زاکانی برای پیوند مسجد و مدرسه!

پیوند مدارس و مساجد

به عقیده رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پروش، مثلث مدرسه، مسجد و خانواده تضمین کننده تربیت هستند. با شهردار تهران تفاهم شده۳۵۰ مدرسه به ۳۵۰ مسجد پیوند بخورد.

تفاهم آموزش و پرورش با زاکانی برای پیوند مسجد و مدرسه!
کد خبر: 611172
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۵ ۱۶:۰۰:۲۴

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: نزدیک به ۵۰ هزار مدرسه معاون پرورشی ندارند. متأسفانه آن قدر که روی آموزش ایستادیم، روی پرورش نایستاده‌ایم.

رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پروش پیش از خطبه‌های نماز جمعه به تشریح شرایط این وزارتخانه پرداخت که مهم‌ترین نکات آن را در ادامه می‌خوانید:

  •  اگر ۲۰ سال قبل به مدرسه توجه می‌کردیم امروز این وضعیت را نداشتیم. اگر می‌خواهیم کشور قوی داشته باشیم که می‌خواهیم باید توجه کنیم که شرط داشتن ایران قوی، آموزش و پرورش قوی، مدرسه قوی و معلم قوی است؛ معلم مؤمن، متدین، انقلابی، متخصص است و این شرط رسیدن به آینده قوی برای ما هست.
  •  اگر مسئله اقتصادی و اجتماعی داریم که فکر می‌کنیم باید کشور را در قبال آن بیمه کنیم شرط آن این است که به آموزش و پرورش توجه داشته باشیم. معتقدیم با توجه به تحولات سریعی که اتفاق افتاده باید ساختارها، سازمان‌ها، برنامه درسی و معلمان خودمان را آماده کنیم و به تعبیر آقای قرائتی اگر شرایط طوری است که باید خاک باغچه را عوض کنیم، این کار را انجام دهیم. 
  • نظام گزینشی معلم باید به طور اساسی متحول شود و معلمان باید در طول دوره خدمت بارها و بارها سنجش شوند و صلاحیت‌های حرفه‌ای، عمومی و تخصصی آنها اصلاح شود. دانشگاه معلم‌پرور فرهنگیان باید به طور اساسی تقویت شود. اگر دانشگاه فرهنگیان از روز تأسیسش به همان اندازه که آموزش و پرورش خروجی داشت، ورودی داشت و همچنین زیرساخت‌های آن تقویت می‌شد، اکنون وضعیت آموزش و پرورش ما اینگونه نبود.
  • برای اجرای سندتحول بنیادین، به جای تمرکز بر مدرسه بر اتاق وزیر تمرکز کرده‌ایم. تحول از اتاق معلم و کلاس درس شروع می‌شود و نه از اتاق وزیر. دشمنان می‌خواهند مرجعیت مدرسه را از بین ببرند، چراکه آینده‌سازان ما در مدرسه تربیت می‌شوند.
  •  نزدیک به ۵۰ هزار مدرسه ما معاون پرورشی ندارند و جذب مربی پرورشی را باید در اولویت بگذاریم. چه طور می‌شود مدرسه‌ای با ۵۰۰ دانش آموز داشته باشیم که مربی پرورشی نداشته باشد؟
  •  تربیت، امری پیچیده و چند وجهی است. مثلث مدرسه، مسجد و خانواده تضمین کننده تربیت هستند. با شهردار تهران تفاهم کردیم ۳۵۰ مدرسه را به ۳۵۰ مسجد پیوند بزنیم. این کار را از تهران شروع کردیم و به تدریج تعمیم می‌دهیم.
  • هویت ایرانی - اسلامی ارکانی دارد که باید در تمام سطوح از برنامه درسی و محتوا گرفته تا فضای آموزشی و امتحانات لحاظ شوند. حجاب و عفاف، حیا، حب وطن، ایران دوستی، پرچم، یاری مظلومان جزو هویت ایرانی اسلامی ماست. آموزش و پرورش باید برای این مهم بجنگد و فعالیت کند.
  • نباید آموزش و پرورش را سیاسی اداره کنیم و اجازه دهیم وارد حاشیه‌ها شود. اگر آموزش و پرورش قوی بشود، ایران قوی است، قوی‌ترین خواهد شد. هر کار بزرگی بخواهیم در کشور انجام دهیم مسیر آن آموزش و پرورش است. تقویت آموزش‌های فنی در اولویت است، اما به کمک نیاز داریم و در تنگنای شدید نیروی انسانی هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها