کد خبر: 580448
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۰۹:۴۰:۲۲
| |

کمال‌الدین پیرموذن:

امروز اولویت بازسازی اقتصاد ایران و اعطای کامل حقوق شهروندی به جوانان است

کمال‌الدین پیرموذن نوشت: امروز اولویت با جوانان و بازسازی اقتصاد ایران و اعطای کامل حقوق شهروندی آنهاست که اگر توجه کافی و وافی به عمل آید بحران نسل جدیدی که هم‌اکنون با آن مواجه هستیم و دلیل عمده‌اش عدم مشارکت دادن و توجه و به بازی نگرفتن این نسل است برطرف می‌شود.

امروز اولویت بازسازی اقتصاد ایران و اعطای کامل حقوق شهروندی به جوانان است
کد خبر: 580448
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۰۹:۴۰:۲۲

کمال‌الدین پیرموذن در یادداشتی با عنوان «عوارض تخصیص اشتباه بودجه فرهنگی کشور» برای روزنامه اعتماد نوشت: جوانان هموطن همواره باید در کانون توجهات حاکمیت قرار گیرند، با اعطای کامل حقوق شهروندی آنان و تخصیص اعتبارات مکفی و به بازی گرفتن این قشر پرتوان و آگاه جامعه به اشتغال و رفاهیات و سرزندگی نایل شوند.

از آنجا که بخش فرهنگ در مجموعه نظام برنامه و بودجه کشور از زیرساخت لازم برخوردار نبوده و اعتبارات سالانه بخش فرهنگی بودجه کشور در جای غیراولویت‌دار هزینه می‌شود و بدان جهت در عقب‌ماندگی مفرط به سر می‌برد موضوع جوانان نیز تابعی از این وضعیت شده و بدان جهت بی‌توجهی به نیازها و مطالبات جوانان، بحران در جوانان و خسران زیانبار در کشور را پدید آورده است.

برای ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان به ویژه جوانان هموطن، باید بساط اختلال در نظام بودجه‌ای، مالی و ارزی کشور - که ناشی از سهم‌دهی به گروه خاص و تصمیم‌گیری‌های نسنجیده است - جمع شود. نمی‌توان بیش از این شاهد ناامیدی و یأس مردم به طور عام و جوانان به طور خاص بود.

راه نجات کشور را در عبور از این وضعیت نگران‌کننده و هزینه‌زا، با مشارکت مردم، میدان دادن به جوانان، تخصیص اعتبارات مکفی عادلانه سالانه به این قشر فراموش شده و در آگاهی و ریسک و شجاعت مسوولان و نمایندگان مجلس جست‌وجو کرد. پر واضح است که همواره بایستی صدای جوانان، فریاد فقرا، بیکاران، اقوام و گروه‌های حاشیه‌نشین به مرکز تصمیم‌گیری رسانده شود و در سه قوای کشور، صدای آنان نافذ باشد. 

همه قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت مردم از آن نهفته است؛ فلذا صاحب‌منصبان باید اذهان خود را متحول و با اهتمام شبانه‌روزی مستمر در توجه به مطالبات بحق جوانان و اعطای کامل حقوق شهروندی، اقتصادی و سیاسی آنان، تغییر بنیادی در اندیشه‌ها و منش‌های حاکمان در رسیدگی به خواست مردم و جوانان به رخ هموطنان کنند.

عدالت اجتماعی ایجاب می‌کند بخصوص اشخاص حقیقی یا حقوقی منحصر به جوانان، روستانشینان، دانش‌آموزان، دانشجویان، هنرمندان، بازنشستگان و حاشیه‌نشینی که از توزیع نشدن خوب ثروت ملی حاصل شده، اعتبارات سالانه فرهنگی و غیرفرهنگی تخصیص و نگاهی نو به تمامی محرومیت‌ها، محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها داشته باشیم.

کسانی که با فرهنگ قرآن، انس و الفتی دارند نیک می‌دانند خداوند بقاء، شکوفایی و عظمت هیچ قومی و امتی را تضمین نکرده مگر در عملکرد صحیح و تقواهای اجتماعی، اقتصادی و انسانی آنها، که رقم‌زن بقا و عظمت آنها است.

امروز اولویت با جوانان و بازسازی اقتصاد ایران و اعطای کامل حقوق شهروندی آنهاست که اگر توجه کافی و وافی به عمل آید بحران نسل جدیدی که هم‌اکنون با آن مواجه هستیم و دلیل عمده‌اش عدم مشارکت دادن و توجه و به بازی نگرفتن این نسل است برطرف می‌شود.

ضمن تعامل با دنیا و افزایش ثروت ملی، برای درون‌زا شدن اقتصاد کشور، محرک‌های جاذب و متکثر خاص لازم را نیز جهت کارآمدی اقتصاد مولد کشور، حاکمیت با همکاری و مشارکت موثر و تعیین کننده جوانان نخبه راستین ایران‌زمین را با بها دادن به مزیت سرزمینی، توانمندی ذاتی منابع جوان کشور و رفع موانع فرهنگی، فراهم آورند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها