کد خبر: 614249
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۲ ۱۴:۳۲:۳۳
| |

تولید عرقیات گیاهی کسب و کاری پر طرفدار

صنعت عرق گیری در کشورهای خاورمیانه و شرق دور از قدمت و دیرینه قابل تاملی برخوردار است. عرقیات گیاهی دارای ترکیباتی هستند که با توجه به گیاه استفاده شده خاص و منحصر به فرد است.

تولید عرقیات گیاهی کسب و کاری پر طرفدار
کد خبر: 614249
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۲ ۱۴:۳۲:۳۳

 با توجه به نوع فرهنگ مردم و ساکنین خاورمیانه، استفاده از عرقیات گیاهی در زندگی روزمره این مردم جایگاه ویژه ای دارد.

از گذشته داروهای دست ساز و گیاهی از اقبال بیشتری نسبت به داروهای شیمیایی در نزد این مردمان داشته و ترجیح به استفاده از ترکیبات فرآوری شده از گیاهان به صورت عرق، اسانس یا گیاه خشک شده خیلی بیشتر بوده است.

برای آشنایی با انواع دستگاه های عرقگیری کارگاهی اینجا کلیک کنید

بررسی سودآوری راه اندازی کسب و کار عرقیات

به دو دلیل مهم سودآور بودن این صنعت از گذشته مورد قبول اهل فن و آگاه بوده است. اول اینکه گیاهان دارویی با توجه به اقلیم آب و خاک منطقه ما، در دسترس عموم قرار دارد و می توان بدون هزینه زیاد نسبت به تهیه مواد و گیاهان اولیه برای تولید و تهیه عرق های گیاهی اقدام نمود.

دوم اینکه با توجه به رسانه ای شدن مضرات و عوارض داروهای شیمیایی و آگاهی عموم در این زمینه، رغبت مردم نسبت به استفاده از عرقیات گیاهی بیشتر شده است.

همین امر باعث شده مردم دید اقتصادی به این موضوع داشته باشند و نسبت به تجاری کردن آن اقدام کنند. تجاری کردن این کسب و کار هزینه زیادی برای راه اندازی تحمیل نمی کند و شما می توانید با تهیه یک دستگاه عرق گیر کسب و کار پر سودی را راه اندازی کنید.

2

برای آشنایی با انوع دستگاه های عرق گیری کسب و کار خانگی اینجا کلیک کنید

تفاوت عمده دستگاه های صنعتی و سنتی عرق گیری

عرق گیرهای سنتی که به صورت دو تکه شامل دیگ های اغلب مسی و مخزن آب تولید می شود هنوز جایگاه خود را در میان عموم از دست نداده است. ولی چندین نکته قابل تامل در مقایسه عرق گیرهای سنتی و مدرن وجود دارد.

از گذشته استفاده از دیگ های مسی برای عرق گیری رایج بوده است زیرا باور عمومی این بوده که عرق به دست آمده زلال تر است. ولی با توجه به قیمت بالای این متال در حال حاضر، خرید این دیگ ها به صرفه نیست. موضوع بعدی سیاه شدن دیگ های مسی بعد از استفاده کوتاه مدت است که نیازمند سفید کردن داخل دیگ است که در غیر این صورت باعث تولید مواد سمی و غیرشفاف شدن عرق به دست آمده می شود.

در حالی که دستگاه های عرق گیر صنعتی تولید شده در کارخانه های ماشین سازی با توجه به استفاده از متال استیل، این مشکل را نخواهند داشت.

هزینه راه اندازی کسب و کار تولید عرقیات گیاهی

شما می توانید به راحتی و با کمترین هزینه اولیه نسبت به خرید دستگاه های عرق گیری اقدام و کسب و کار کوچک خود را راه اندازی کنید.

گیاهان دارویی فراوانی مناسبی در طبیعت و اقلیم ایران دارند که حتی اگر نتوانید به صورت مستقیم از دل طبیعت آن را تهیه کنید، در صورت خرید از واسطه نیز سود قابل توجیهی برای شما خواهد داشت.

با توجه به غنی بودن پوشش گیاهی ایران، شما به راحتی می توانید در صورت برنامه ریزی اصولی و استفاده از دستگاه های عرق گیر استاندارد، نسبت به تولید عرقیات گیاهی و صادرات آن ها به کشورهای همسایه اقدام کنید که در صورت شناسایی بازار هدف و نیازسنجی عمومی سود سرشاری را برای شما در پی خواهد داشت.

3

بازار برون مرزی در بحث عرقیات گیاهی

در سال های اخیر شاهد این موضوع بوده ایم که بسیاری از پزشکان با توجه به عوارض مشخص شده داروهای شیمیایی در نسخه های خود داروهای گیاهی را تجویز می کنند. با توجه به اینکه صنعت صادرات این صعنت بسیار پرسود است بیشتر تولید کنندگان، اقدام به صادرات محصولات تولیدی خود کرده که این موضوع بازار داخلی را نیازمند توجه بیشتر نموده است.

یعنی شما می توانید با توجه به موقعیت صادراتی این محصولات و عدم اشباع بازار داخلی، با هدفمند کردن توزیع و نیازسنجی بازار، رونق این کسب و کار را در داخل کشور نیز روزافزون کنید.

بالطبع تولید به صورت مدرن و استفاده از دستگاه های عرق گیری جدید، کیفیت و کمیت تولید شما را بیشتر و به همان میزان رونق و سودآوری کسب و کار شما نیز بیشتر خواهد شد.

4

عدم نیاز به تخصص و یا پیش نیاز های خاص

موضوع دیگر این است که شما می توانید تخصص مورد نیاز برای شروع و ادامه این صعنت را به راحتی و در مدت کوتاه فراگرفته و کار خود را در زمینه تولید شروع کنید. حتما تجارب گذشتگان در این زمینه در خور توجه و مهم خواهد بود.

همچنین شما برای شروع اولیه این کار نیاز به محیط بزرگ که هزینه زیادی هم برای شما تحمیل خواهد کرد، ندارید و می توانید با یه کارگاه کوچک کسب و کار خود را شروع کنید.

کیفیت و غلظت عرق به دست آمده به کیفیت و تازگی گیاه مورد استفاده و همچنین نوع دستگاهی که برای عرق گیری استفاده می کنید بستگی دارد.

در واقع غلظت بالای عرق و در عین حال زلال و شفاف بودن آن رابطه مستقیمی با کیفیت آن دارد. در واقع کارکرد دستگاه عرق گیری شما تاثیری بیش از آنچه تصور می شود بر عرق به دست آمده دارد.

برای آَشنایی با سیستم پاستوریزاتور عرقیات گیاهی اینجا کلیک کنید

اسانس های گیاهی ، طلای مایع

علاوه بر عرق گیری شما می توانید کار خود را به صورت اسانس گیری نیز گسترش دهید که محصول به دست آمده گران قیمت تر از عرق است. دستگاه های عرق گیری تزریق بخار توانایی تولید هم زمان عرق گیاهی و اسانس گیاهی را دارند. البته تولید اسانس در ابعاد کسب و کار خانگی امکان پذیر نبوده و برای تولید اسانس انواع گیاهان بایستی دستگاه های صنعتی عرق گیری را تهیه کنید.حجم اسانسی که از گیاهان مختلف به دست می آید مقدار بسیار کمی دارد. به همین دلیل ماده ای گران قیمت محسوب میشود. برای مثال از هر 3 تن گل محمدی 1 لیتر اسانس نوع یک گل محمدی به دست می آید.

بازار هدف در کسب و کار عرقیات گیاهی

شما می توانید بازار هدف خود را به خوبی و هوشمندانه انتخاب کنید. مثلا در مناطق مدرن تر شهری، اغلب مردم برای خرید عرقیات و اسانس های گیاهی به فروشگاه های فروش داروهای گیاهی مراجعه می کنند. این یعنی شما می توانید با بسته بندی های جذاب، شکیل در لیترهای مختلف بازار فروش خوبی را برای خود فراهم کنید.

همان طور می توانید محصولات تولیدی خود را در کافی شاپ ها و کافه های مناطق مدرن تر عرضه کنید. چون در سال های اخیر عرضه ی شربت های گیاهی در کافه ها از اقبال خوبی برخوردار بوده و خواهان زیادی دارد. شربت هایی از قبیل شربت گلاب، بهارنارنج، موهیتو و ....

بدین ترتیب شما می توانید با هوشمندی، برنامه ریزی، حرکت هدفمندانه و استفاده از دستگاه های عرق گیری با کیفیت، بازار فروش باثبات و پرسودی برای خود ایجاد کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها