کد خبر: 640990
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۴ ۱۵:۵۴:۳۹
| |

معرفی انواع آهن آلات، روش خرید به همراه قیمت لحظه ای

یکی از چالش‌های خریداران در هنگام تهیه آهن‌آلات موردنیاز پروژه، عدم شناخت دقیق مقاطع و کاربرد هرکدام است. درواقع شناخت نیازهای دقیق ساختمان یا پروژه و انتخاب مقطع مناسب یکی از مهمترین نیازهای خریداران به شمار می‌رود.

معرفی انواع آهن آلات، روش خرید به همراه  قیمت لحظه ای
کد خبر: 640990
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۴ ۱۵:۵۴:۳۹

انتخاب مقطع نادرست می‌تواند به مشکلاتی از جمله ضعف در ساختار سازه منجر شود. همچنین تأمین مقاطع فولادی با مشخصات موردنیاز و تحویل به موقع و در شرایط مناسب ممکن است چالش‌هایی برای مشتریان ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم شما را با تمامی مقاطع فولادی موجود در بازار و آسان‌ترین روش خرید هرکدام آشنا کنیم.

انواع آهن و مقاطع فولادی

فولاد یکی از مواد ساختمانی بسیار گسترده بوده که به اشکال متنوعی در صنایع مختلف استفاده می‌شود. انواع متنوعی از مقاطع فولادی برای نیازهای مختلف وجود دارند و هرکدام از این مقاطع دارای کاربردها و ویژگی‌های خاصی هستند. در زیر به برخی از انواع آهن‌آلات اشاره خواهیم کرد.

1 – مقاطع زاویه دار فولادی: مقاطع زاویه‌دار فولادی به عنوان یک ابزار ساختمانی بسیار مفید در صنعت ساخت و ساز و سایر کاربردها شناخته می‌شوند. این مقاطع به دو دسته مهم نبشی و ناودانی طبقه‌بندی می‌شوند.

نبشی: این مقاطع دارای دو ضلع عمود بر هم هستند که به شکل L بوده و زوایای ۹۰ درجه دارند. این نوع مقاطع برای اتصالات ساختمانی، ایجاد گوشه‌ها و قسمت‌هایی از ساختارهای فلزی استفاده می‌شوند.

ناودانی: این مقاطع دارای دو ضلع متمایل به یکدیگر هستند و شکل نمایی مانند U را ایجاد می‌کنند. زوایای این مقاطع کمتر از ۹۰ درجه است و در برخی از موارد برای ساخت قطعات دقیق و کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2 – مقاطع قوطی شکل: مقاطع فولادی قوطی شکل دسته‌ای از مقاطع هستند که به شکل مستطیلی با لبه‌های منحنی یا قوس‌دار تولید می‌شوند. از مهمترین مقاطع قوطی شکل می‌توان به پروفیل و لوله فولادی اشاره کرد.

پروفیل فولادی: قوطی پروفیل فولادی معمولاً از ورق‌های فولادی با ضخامت مشخصی ساخته می‌شود که به شکلی خاص انحنا داده شده و سپس جوش داده می‌شود تا شکل نهایی قوطی را به دست آورد. این نوع پروفیل فولادی در انواع مختلفی از جمله مستطیلی، مربعی، بیضوی و دایره‌ای و با انواع ابعاد و ضخامت‌ها تولید می‌شود.

لوله فولادی: لوله فولادی، یک نوع محصول فلزی است که از جنس فولاد ساخته شده و شکل استوانه‌ای دارد. این محصول در اندازه‌ها، ضخامت‌ها و قطرهای مختلف و با توجه به استانداردهای مشخصی ساخته می‌شوند.

3 – مقاطع T شکل: مقاطع T شکل فولادی یا سپری فولادی، مقاطعی هستند که شکل مشخصی از حروف T را دارند. این مقاطع دارای شکلی مانند حرف "T" هستند که شامل یک بخش افقی و یک بخش عمودی (با ارتفاع) هستند. این مقاطع برای ایجاد اتصالات، تقویت سازه‌ها و انواع کاربردهای ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4 – مقاطع l شکل: تیرآهن که با عنوان انگلیسی "I-beam" یا "H-beam" شناخته می‌شود، یک نوع تیر فولادی با شکل حرف I یا H است. این نوع تیر فولادی دارای شکل مستطیلی یا عمودی با دو قسمت عریض به شکل حرف I (یا H در برخی موارد) و یک بخش ضخیم در بالا و پایین تیر است.

5 – میلگرد: میلگرد یک نوع محصول فولادی است که به صورت استوانه‌ای و به طول‌ و قطرهای مختلف تولید می‌شود. این محصول از جنس فولاد ساخته شده و شکل استوانه‌ای دارد که برش عرضی آن دایره است. میلگردها در اندازه‌های مختلف از نظیر قطر و ضخامت تولید می‌شوند و معمولاً به صورت گرم یا سرد ساخته می‌شوند.

 6 – مقاطع تخت فولادی: مقاطع تخت فولادی انواعی از محصولات فولادی هستند که شکل مستطیلی یا مربعی دارند و برش عرضی آنها به صورت مستطیل یا مربع است. این مقاطع شامل تسمه و ورق‌های فولادی هستند.

7 – محصولات مفتولی: محصولات مفتولی شامل انواع مختلفی نظیر توری حصاری، گابیون، رابیتس و مش بوده که کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارند.

قیمت لحظه‌ای آهن آلات

پس از شناخت کامل مقاطع فولادی نوبت به بررسی قیمت و روش تهیه آن‌ها خواهد رسید. به دلیل تغییرات مداوم در بازارهای جهانی، قیمت روز آهن آلات و محصولات فولادی در هر لحظه ممکن است متغیر باشد و به عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا، نرخ ارز، شرایط بازار جهانی، هزینه‌های تولید و ... بستگی دارد. اطلاعات قیمت لحظه‌ای آهن آلات معمولاً در بازارهای مالی یا از طریق سایت‌های آنلاین مربوطه در دسترس قرار می‌گیرد.

برای دسترسی به اطلاعات دقیق و به روز قیمت آهن آلات، می‌توانید از سایت‌های بازرگانی یا منابع معتبری که به تجارت و بازار فلزات مرتبط هستند استفاده کنید. بورس‌های فلزات، سایت‌های تجاری، منابع خبری مالی و بازاریابی و همچنین منابع صنعتی ممکن است اطلاعات مفیدی درباره قیمت‌های فعلی و تغییرات آینده قیمت آهن‌آلات فراهم کنند.

مطمئن‌ترین راه استعلام قیمت مقاطع فولادی

 برای استعلام قیمت آهن آلات امروز، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید

تماس با تولیدکنندگان یا عرضه‌کنندگان: تماس تلفنی یا حضوری با کارخانه‌ها، شرکت‌های تولیدی یا فروشندگان محصولات فولادی برای دریافت قیمت و شرایط فروش می‌تواند کمک کننده باشد. از طریق این تماس‌ها، می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری درباره قیمت‌ها، موجودی، تخفیفات و شرایط ارائه محصولات دریافت کنید.

مشاهده آنلاین قیمت‌ها: برخی از سایت‌های مرتبط با صنایع فولادی، فروشگاه‌های آنلاین و سایت‌های معاملاتی قیمت‌های روز محصولات فولادی را به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. با مراجعه به این سایت‌ها و پورتال‌ها می‌توانید اطلاعاتی درباره قیمت‌ها و شرایط خرید به دست آورید.

مهم‌ترین نکته این است که قیمت آهن آلات به شدت متغیر بوده و به عواملی مانند نرخ فلزات، عرضه و تقاضا، شرایط بازار و ... وابسته است. بنابراین، ممکن است نیاز باشد که به صورت دوره‌ای با عرضه‌کنندگان مختلف تماس گرفته شود تا قیمت‌ها و شرایط جدید را بررسی کنید.

روش‌های خرید آهن ‌آلات

روش‌های مختلفی برای خرید آهن وجود دارد که هریک براساس شرایط مشتریان متغیر خواهد بود.

1 – خرید از کارخانه: در صورتی که نیاز به تناژ بالایی از مقاطع فولادی موردنظر دارید، می‌توانید این محصول را مستقیماً از کارخانه‌های تولیدی خریداری کنید.

2 – خرید از شرکت‌های بازرگانی: در شهر یا منطقه شما ممکن است فروشگاه‌های آهن آلات یا شرکت‌های بازرگانی وجود داشته باشند که محصولات فولادی را ارائه می‌دهند. مراجعه به این فروشگاه‌ها و دریافت اطلاعات در مورد موجودی، قیمت‌ها و شرایط خرید می‌تواند کمک کننده باشد.

3 – خرید آنلاین از فروشگاه آهن‌آلات: برخی از فروشندگان آهن‌آلات در حال حاضر امکان خرید آنلاین مقاطع فولادی را برای خریداران فراهم کرده‌اند. معمولاً در این سایت‌ها مقایسه قیمت و ویژگی‌های محصولات نیز امکان پذیر است.

4 – خرید از بورس کالا:  بورس کالا یکی از منابع اصلی تجارت فلزات است و می‌توانید از بازار بورس، آهن آلات موردنظر خود را خریداری کنید. اما برای خرید از بورس لازم است دانش تخصصی داشته و یا از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

پس از انتخاب هریک از روش‌های فوق لازم است مواردی مانند کیفیت، استانداردها، شرایط تحویل، شرایط پرداخت و ... را دقیقاً بررسی کنید تا خریدی موفق و اقتصادی داشته باشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها