کد خبر: 247628
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

عسگری خبر داد؛

ارتقا 45 پله‌ای رتبه گمرک ایران در شاخص تجارت جهانی

معاون سابق وزیر اقتصاد گفت: گمرک ایران در شاخص تجارت فرامرزی با رشد 45 پله‌ای به رنبه 121 رسید.

ارتقا 45 پله‌ای رتبه گمرک ایران در شاخص تجارت جهانی
کد خبر: 247628
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرود عسگری در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه گمرک در ارزیابی موسسات بین المللی جایگاه مناسبی دارد، اظهار کرد: شاخص تجارت فرامرزی که از اقدامات گمرک است 45 پله ارتقا یافت و به 121 رسید.

رئیس کل سابق گمرک ایران اظهار کرد: در واردات و صادرات 73 و 79 درصد بهبود حاصل شد و در بخش عملکرد لجستیک نیز وضعیت بهتر شد و کشور به رتبه 64 در سال 2018 رسید و در حوزه ترخیص کالا از جایکاه 110 به 71 ارتقا پیدا کرد.

عسگری افزود: در تحویل به موقع کالا جهش خوبی داشتیم و به رتبه 60 در سال 2018 رسیدیم. در گزارش سارنان جهانی گمرک، توانستیم مقام اول مبارزه با مواد پیش ساز موادمخدر در آسیا و اقیانوسیه کسب کنیم.

وی با اشاره به استفاده از دستگاه های ایکس ری در گمرکات مهم کشور بیان کرد: برخی گمرکات مانند اینچه برون نیز در دست ایجاد است و 95 درصد واردات تحت پوشش این تجهیزات است.

معاون سابق وزیر اقتصاد گفت: گمرک ایران از فروردین ماه به دنبال نوسانات ارزی و تحریم ها چالش هایی را داشت که با توجه به تجارب گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت. در حال حاضر با دریافت مصوباتی امور مربوط به ترخیص کالا به خوبی انجام می شود.

عسگری تأکید کرد: در بحث مالیات اقدامات خوبی شده و در عین حال قرار است برای فعالان واقعی اقتصادی تسهیلاتی ارایه شود و 147 شرکت در حال حاضر از این امکان بهره مند می شوند. رییس کل سابق گمرک با اشاره به تسهیلات ترخیص نسیه کالا ادامه داد: برای ترخیص فوری کالاها مهلت از یک هفته به یکماه افزایش یافت.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها