دبیر بخش خوشنویسی خبر داد؛

79 اثر در مرحله نهایی انتخاب بخش خوشنویسی یازدهمین جشنواره فجر

دبیر بخش خوشنویسی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از انتخاب 79 اثر در مرحله نهایی انتخاب آثار این رشته خبرداد.

79 اثر در مرحله نهایی انتخاب بخش خوشنویسی یازدهمین جشنواره فجر
کد خبر: 260862
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| امیراحمد فلسفی، دبیر رشته خوشنویسی یازدهمین جشنواره تجسمی فجر، درباره مرحله نخست داوری آثار خوشنویسی توضیح داد: ممکن است پس از رسیدن اصل آثار تعداد محدودی از آنها به دلیل مغایرت با تصویر حذف شوند. ولی در حال حاضر از میان 550 اثر رسیده به دبیرخانه 79 اثر انتخاب شده اند. در مرحله بعد که 25 دی ماه انجام می شود اصل این آثار با تصویرشان مطابقت داده می‌شود و تکلیف نهایی تعداد آثار بخش خوشنویسی مشخص می‌شود. مرحله آخر داوری هم که انتخاب اثر منتخب این بخش و اثر شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال بی‌ینال خوشنویسی داشتیم اما با این حال استقبال از جشنواره فجر خوب بود و آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره آمد. البته از نظر من این تمام توان خوشنویسی کشور بسیار بالاست و می‌توان در سال‌های آینده میزبان آثار بیشتر و بهتری بود. وقتی هنرها از هم تفکیک می‌شوند هنرمندان رشته‌هایی مثل خوشنویسی می‌دانند کارهایشان بهتر دیده می‌شود و به همین دلیل انگیزه بیشتری برای شرکت در این رویداد هنری دارند و روی کار اصلی خود تمرکز می‌کنند. بنابراین تفکیک بخش‌های جشنواره قطعا روی حضور خوشنویسان تاثیر مثبت داشته است.

فلسفی گفت: داوری امسال هم بهتر و منصفانه‌تر بود. چون در سال های قبل با وجود رشته‌های متنوع هنری داوری عادلانه‌ای روی هنر خوشنویسی نبود. هنر خوشنویسی یک تاریخ هزارساله دارد. اگر قرار باشد با هنرهای مدرن یک جا داوری شود عادلانه نیست.

این هنرمند خوشنویس توضیح داد: با توجه به تجربه و سابقه داوران بخش خوشنویسی، خوشبختانه در داوری اولیه مشکلی نداشتیم و در ساعت‌های محدودی آثار منتخب برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شدند. در این مرحله منتظر هستیم که اصل آثاری که تصویرشان را بررسی کردیم به دبیرخانه برسد تا بتوانیم در مرحله بعد آنها را هم بررسی کنیم.

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی در بهمن ماه 1397 برگزار ‏می ‏شود. در این ‏جشنواره سید امیر سقراطی دبیری هنری و محسن سلیمانی دبیری اجرایی را ‏عهده دار ‏هستند.‏


منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها